Registrering

M

Moatje

Hej undrar om man kan reg. en Parson Jack Rusell vars mamma inte är reg. men pappan är det. Och om man kan det hur går man till väga? Vill alltså ha honom som godkänd Parson. Är inte så insatt i va allt heter men jag hoppas att någon förstår vad det är jag vill me min hund. :)
Mvh Malin
 
Jag är inte 100 % säker, men tror att Parson-stamboken numera är stängd och att en hund således måste ha två registrerade föräldrar för att få registreras själv.

Anneli
 
Är såväl mamman som pappan parson russell eller är den icke SKK-registrerade mamman någon annan variant av russell? Nej, i dagsläget är parsons stambok stängd, det är mycket komplicerat att registrera in om det ens går. Det talas dock om att öppna för mönstringar under en period framöver, du får väl hålla utkik efter det...
 

Liknande trådar

L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 073
Senast: Dentaku
·
Övr. Hund Hej! Jag ska ta emot en omplacerings hund men först ska jag få möjlighet till en prövotid. Ägaren vill inte kunna ta tillbaka hunden...
2
Svar
21
· Visningar
2 033
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 477
Senast: Krumben
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 201
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp