Regler-hund till Danmark?

Sv: Regler-hund till Danmark?

hunden måste ha pass och vara rabies vaccinerad. Det tar ca 6 mån att få klart detta.
2 sprutor med en månads mellanrum o därefter kollar du efter ca 4 mån att hunden bildat antikroppar mot rabies.
Sen ska du ha dokumenten så du kan resa.

Du ska även ha intyg från vet att du gett hunden avmaskningsmedel mot dvärgbandmask innan du åker till Sverige igen.

Hur fungerar det med regler osv. om man vill ta med sig hund till Danmark i sommar?

*kl*
Jag funderade på samma sak angående Norge. Sist jag var där behövde hundarna endast ett nytt godkänt friskintyg från veterinären, och vaccinationspapprerna.Är det fortfarande så tro?

Mellom Sverige og Norge kreves det ingen vaccinasjoner eller veterinærintyg. Hunder kan fraktes fritt over grensen.

Liknande trådar

Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 637
Senast: ufot
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 598
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 239
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 618
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sommar-/höstföräldrar -25
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur