Regnkläder

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Marvelon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 825
M

Marvelon

Hej,
Prövar här istället. Är det någon som har bra tips på regnkläder till en åttaåring som rider mest ute. Är vanliga galonkläder det bästa. Är det bäst med gummiband under fötterna så att byxorna inte åker upp. Tacksam för hjälp.

Sv: Regnkläder

Frågan är ju om man sitter kvar i sadeln med regnbyxor i galontyg, borde inte det kunna bli ganska så halt i sadeln? Men det finns ju regnchaps, kanske vore värt att testa? Och så en jacka som står emot regn bra. Borde fungera.

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 218
Senast: Capybara
·
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
217
Senast: Gimlan
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 216
Senast: sweep
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 849
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka