Regntäcke 95 cm

bettysmatte

Trådstartare
Ni som har pyttehästar :D , vad har ni för regntäcken till dem? Jag letar efter något billigt (och självklart hyfsad kvalité) eftersom det inte kommer att användas mycket. Jag är inte mycket för täcken egentligen men vi ska åka iväg runt påsk och hästarna ska gå ute då. OM vädret blir riktigt äckligt (vått och kallt) vill jag att min hästvakt ska ha täcken som hon kan slänga på dem om det behövs. Det är alltså regntäcke med bara lite foder som jag letar efter. Vet att jag sett på Börjes hemsida men sist jag kollade fanns de inte kvar (?).

Sv: Regntäcke 95 cm

Börjes har som sagt o de är både biliga o funkar bra ! Har 2 stycken till min shettis på 95 cm,ahr dock dem med vinterfodring o de är några år gamla nu men funkar fortfarande, så jag tycker börjes funkar bra. har för mig att det heter "minitäcke" eller nåt sånt. en del gnäller över att passformen är dålig vid bogen på täcken men till min häst funkar det bra, men har är ju lite små grov. om hemsidan verkar ligga nere eller något så ring dem för de har det vet jag.
Om jag nehöver köpa mer täcken till min shettis så kommer det bli börjes iaf..

Hööks har ju också men jag tycker de är dyra o jag har köpte ett därifrån "gamla moddellen" som ej andas va halva priset annars skulle jag inte köpt det, har ponnyn ute på foder nu så vet inte om huruvida det täcket funkar..

hööks har ett regntäcken i storlek 85-105 för små hästar. Det jag har håller tätt utan problem!

När jag hade min kör-shettis köpte jag mina täcke på börjes i tingsryd, både bra och billiga. Har sett nu att hööks också börjat med det.

Jag har precis skaffat täcken till vår lilla welsh mountain. Problemet med henne och täcken är att hon är ganska tunn (jobbar på det ) och alla täcken blir för stora även om rygglängden stämmer. Blir som klänningar på henne.
Börjes regntäcken var slut(minitäcket). Skulle komma in senare i vår och då skulle det vara tegelrött sa dom till mig. Köpte ett vintertäcke som då var för långt. (på höjden) Beklagade mig för en bekant till mig att regntäckena var slut och då sa hon att hon hade ett liggande som bara var provat på deras shettis. Det ljuslila som jag ville ha:bump:
Tyvärr så var det också för stort men jag sydde om täckena i ryggen så nu sitter dom som dom ska:banana:
annars har ju hööks små täcken , har dock inte provat dom...

Har köpt minitäckena (Lila och blå) från Börjes år våran pluttskrutt. Dom är verkligen superbra! Såg att dom var slut förtillfället...köpte ett regntäcke och vintertäcke (Event strl 95 cm) på Gr*nngården oxå men dom var inte alls lika bra men kan ju vara en idé om nu inte Börjes hade några! Lillhästen i stav tror jag oxå har minitäcken!

Lycka till!!!!

köp shires det har jag funkat jättebra.. bra pris också.

det problemet har jag också haft. Alla täcken är för stora i halslinningen. Men höökstäcket var faktiskt riktigt bra! Det var både litet kring halsen och hände inte som en stor klänning. Suveränt!

Shires:love: :love: Köper bara detta märke numera till både stora o små hästar! De är riktigt bra, snygga, mkt bra passform och till ett bra pris. Rek varmt!

Jag har ett från börjes (minns ej priset) och ett från källqvist(ca 500:-). Och jag tycker att källqvist är mer vräd att satsa på än börjes, den har bättre spännen och t.o.m bogveck! :).

Täcket jag använder är 85cm så dom har nog 95cm..MEN, jag skulle nog rekomendera att du köper en strl. större då täcket var skuret för rumpan på ett himla konstigt sätt:confused:

Jag fick ett uppsytt av en tjej som syr täcken till travhästar. Perfekt passform till min lille skrutt...

Men annars finns det ju på både Börjes och Hööks nuförtiden.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 854
Senast: QueenLilith
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i... 2 3
Svar
45
· Visningar
8 994
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 828
Senast: Lobelia
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 696
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka