Regntäcke h**ks

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare snuttis_linsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 2 061
S

snuttis_linsan

Vad tycker ni om H**ks regntäcken? Hur är kvalitén? Nöjda ,missnöjda?

Sv: Regntäcke h**ks

Köper inte ett täcke till av dom... Samtliga jag köpt där har gått sönder på en gång vid bus i hagen. Har blivit STORA revor = inte gått att laga :mad:

Köper inte ett täcke till av dom... Samtliga jag köpt där har gått sönder på en gång vid bus i hagen. Har blivit STORA revor = inte gått att laga :mad:

okej vad rekommenderar du då? märke?
Har inte så mycket pengar så det får inte bli dyrt :angel:

Nu har jag inga regntäcken från Hööks, me däremot vintertäcken.
Och jag är väldigt posititvt överraskad, för de håller tätt mot snöstormar, sitter bra, varma.
Har använt det ena i 2 säsonger och skulle jag tvätta det så skulle det se ut som nytt!

De har väl olika varianter av täcken.
Tror de kostade runt 800-1000:- /st nya

okej vad rekommenderar du då? märke?
Har inte så mycket pengar så det får inte bli dyrt :angel:

Har två kompisar som varmt rekommenderar b**jes regntäcken. Så nu har jag själv beställt ett, nu får jag se vad det går för!
Hade även turen att se att de hade i min strl på nedsatt pris 250.- :banana: , annars kostar de runt 400:- och det är väl helt okej det med

Annars så älskar jag sverigetäcket -regntäcket.
Också ganska prisvärda, runt 5-700 :-

Men, tänkte bara påpeka att jag inte har någon erfarenhet av hästar som biter sönder täckena. Mina hästar håller som tur var inte på med sådant.

Har två regntäcken därifrån och är nöjd med båda. Lätta, regntäta och bra passform till min lilla fröken. Har nu nåt år på nacken och inga revor eller andra trasigheter så här långt.

Jag köpte ett regntäcke därifrån år 2000 tror jag bestämt det var, användes väldigt flitigt i 2½ år (det var svart med "funktionsfoder" dom har likadana nu för samma peng (499 kr) Sen när hästen fick en ny hagkompis som ville betäcka min vallack :O hmm?! så blev det en rätt stor reva men som den hästen höll på så borde täcket och hästen ha varit heltrasigt.. (sen fick hästen byta hage)
Jag har lagat det hjälpligt och använder det ibland.. nu funderar jag däremot på att köpa 3 nya såna täcken(har tre hästar nu) för dom regntäckena från börjes är det ju inge foder alls i.. jag tkr det var superbra med funktionsfodret i hööks täckena...

Sen har jag massa andra täcken från hööks och jag är nöjd med varenda ett :)

Vad kul att de flesta av er tycker att de håller bra. Angående B*rjes så vill jag helst inte beställa därifrån, frakten är så dyr :cool:

Täckena jag funderat på är basic rain och Horsepower rain såg även det här färgglada rutiga täcket för 600kr.
Någon som prövat just dom?

Det var ett TM Rain jag hade å funderar på att köpa igen.

Är frakten dyr från Börjes? är inte det typ samma? :S jag brukar itne bry mig om frakten jag bara klickar iväg mina beställningar haha :]

Jag vet inte riktigt.. det är 100g fyllning, funderar på att köpa ett nytt ofodrat nu och ha på våren. För i sommar kmr hon stå på bete och vrf ha täcke då :p

Det var ett TM Rain jag hade å funderar på att köpa igen.

Är frakten dyr från Börjes? är inte det typ samma? :S jag brukar itne bry mig om frakten jag bara klickar iväg mina beställningar haha :]

Men det fanns bara i blått vilket jag inte vill ha :d

Ja jag tycker den brukar dra iväg ordentligt! Jag kollade nu och på H**oks blir frakten bara 50kr medans b*orjes närmar sig 100kr

Jag har ett Himalaya Regn fr.. B*rjes, ett himla trevligt täcke som sitter skitbra på min häst.
Bensnören, snabbknäppning fram och kryssgjordar. Sitter jättebra på hästar med hög manke också, som min dam har.
Det jag har är ofodrat och skulle nog gå att ha regniga sommardagar.

Frakten från B*rjes är på cirka 100 kronor tror jag. Men jag skulle säga att det är värt priset.
Annars kan du ju höra med någon stallkompis ifall det är någon annan som vill shoppa något därifrån, så delar man på frakten!

Jag har inte heller några dåliga erfarenheter av H**ks täcken visserligen, men Himalaya regn är verkligen fantastiskt!

Lycka till!

M-oaa

En som hade hästen här tidigare köpte två regntäcken från Hööks. Båda två läckte som såll från början. För att de skulle fungera hyfsat fick hon impregnera dem som 17.
Dålig passform hade de också. Inget jag skulle rekommendera.

Det enda som är kasst med det är ju att det bara är ett skal, jag har ett sånt täcke och jag upplever att det blir väldigt varmt under dom.. Vintertäckena däremot dom är underbara! Super med ett billigt täcke med ok passform och snabbspännen!
Jag älskar snabbspännen ^^

Det svarta som jag hade från hööks TM rain täcket, det är aldrig impregnerat och dessutom trasigt på rumpan så där blir det ju blött men annars blir dom inte blöta i det.. nu används ju inte det överdrivet mkt men...

Passformen kan jag inte klaga på hller... men det beror ju på vad man har för häst åxå :) Alla täcken sitter ju itne bra på alla hästar :)

Jag har haft några täcken från hööks som varit bra. men nu tycker jag att de har sämre passform än vad de hade förut.
och så har deras priser gått upp så nu köper jag inga täcken därifrån längre, tycker inte att de är prisvärda.

Titta på horseware Amigo istället.
Det är ett riktigt bra täcke för samma pris som hööks.
Vill du ha ett billigare ändå så rekomenderar jag Börjes.

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet hurdana hästar hööks regntäcke tornado pony fairfield passar på?
Svar
0
· Visningar
232
Senast: aglaonema
·
Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga... 2
Svar
26
· Visningar
1 541
Senast: ako
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Hästmänniskan Jag har börjat drömma om att köpa ny häst efter att jag miste min underbara d-ponny för ett par år sen. Vad jag skulle önska: -lugn och... 2
Svar
29
· Visningar
3 271

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka