Regntäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 660
N

Notorius

Hur tjockt behöver ett regntäcke som ska användas mellan augusti-november vara? När det är under nollan har jag 250g utetäcke eller om det är 300 g.
Kan man köpa ett ofodrat regntäcke eller fryser hästen då?

Sv: Regntäcke

det viktiga är att det håller torrt. Hästar klarar kyla bra. Så länge som dom bara är torra så är det nog ingen fara.

köp ett ofodrat, då kan du ju alltid ha ett täcke under om det skulle behövas!

Håller med dig. Bättre att ha ett ofodrat som man även kan använda regniga sommardagar om man skulle vilja. Det går ju alltid att ha andra täcken under när det blir kallare.

´när ni säger ofodrat, menar ni då ett skaltäcke som bara består av det regntäta tyget eller ett som är fodrat med bomull/fleece/liknande men inte vadderat? Ett helt ofodrat täcke har ju inget som suger upp fukten från hästen även om det andas om man har det som enda täcke...
en fundering bara...

Har redan ett ofodrat, men det tycker jag är alldeles för tunt :p
För det är det beige regntäcket från Bucas (eller heter det Buccas?) som inte har nån fodring alls. Bara själva 'skalet'.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
264
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 610
Senast: Stergo
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 219
Senast: MiniLi
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 400
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stärka 3 åring
  • Fördelar/ nackdelar med tinker?