regntäcken

springsten

Trådstartare
vill ha förslag på regntäcken som verkligen fungerar! många regn täcken håller bara en stund och sedan har det gått igenom och det blir en tung våt sak som bara kyler. var har ni och fungerar de?

Sv: regntäcken

Jag har shires och det läcker inte. Nackdelen är att de har bomullsfoder (inte det bästa om hästen blir svettig).

Jag köpte ett på Gekås Ullared 300-
Är kanon bra. Lätt snyggt och är vatten tätt..
Helt klart var enda öre.

Skall köpa till de andra 2 hästarna med.

Jag gillar Amigo, det tunna regntäcket. Flera i stallet har sådana, dom håller tätt väldigt bra och används flitigt. Även när det blir vinter och kallt kan man alltid lägga det överst. :D Finns säkert en massa liknande som är jättebra.

Tkr Horseware är outstanding! De har dessutom några års garanti på sina täcken.
Har oxå ett par Event regntäcken som hållit hittills iaf för regnet. Det ofodrade kostade runt 500, det fodrade 600. Köpta på henrikssons resp Eko.
Även Macpro från Börjes har hållit väldigt bra.

jag har ett Horseware Rhino. jättebra att den går upp en liten bit oxå. jag e nöjd med de och den håller tätt..
2077.jpg

Liknande trådar

Utrustning Någon som har erfarenhet av detta och har använt det? Fungerar det? Hur blir hållbarheten? Jag har en fyraåring som lever rövare i hagen... 2
Svar
24
· Visningar
1 040
Senast: Sassy
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Hästvård Har flugtäcke till de stora men shettisarna klarar sig utan. Alla fyra är ganska obrydda kring insekter men bromsen är ju dryg. Har...
Svar
12
· Visningar
674
Senast: Emuliiaa
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
987
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka