REKO trailer?

pinky

Trådstartare
Ja, vad är det för hästsläp egentligen?

Hittar ingen info på nätet, bara om deras båtvagnar och vanliga småsläp.

Har ett infopapper om det, men det står inte så mycket och har få bilder, inga detaljbilder etc.

Det står bara att det är byggt i varmförzinkad fackverkskonstruktion, har fönstergaller, stödben, sparkskydd och ribbmatta på baklämmen.
Det har bommar fram och bak samt mellanvägg. (Wooow! :D)

Något att forska vidare i och köpa nytt, eller inget att ha?

Skall väl tillägga att jag inte ska ha något superfancy släp, men det får gärna lasta runt 11-1200 kg.
 
Sv: REKO trailer?

Vi har en reko sen 2 år tillbaka. Har funkat superbra att åka iväg till ridklubben 30 min bort och hopptränat. Vet inte siffror och material och så men absolut en supertransport om man vill ha ett billigt men ändå bra släp :)
 
Sv: REKO trailer?

De stora modellerna av REKO får lasta så mycket, men standard är väl bara runt 700 tror jag.
Det är helt okej vagnar. Ingen wow-faktor, men ingen skit heller.
 
Sv: REKO trailer?

Jag har haft ett Reko.
Det var ett superbra basicsläp utan några extravaganser.
Rejält, tåligt och funktionellt.
Dock ganska litet men har man ingen monsterstor häst på 170+ så är det inga problem.

Jag sålde mitt endast för att jag skulle sluta med hästar... Vilket jag gjorde i hela 3 veckor...
Ångrade att jag sålde mitt.
 
Sv: REKO trailer?

Den tanken slog mig också, eftersom det står "redo för ett nytt århundrade" på lappen jag har... :cautious:

Antingen är den skitgammal eller så satsar de 80 år framåt i tiden. :D
 
Sv: REKO trailer?

Svarar alla:

Det låter ju bra. :)

Jag gillar annars Värmlandsvagnen, men skulle gärna ha ett Ume om ekonomin tillät, så är det bara en hyfsad konstruktion till en inte alltför stor peng så kanske det kan vara något.
 
Sv: REKO trailer?

min granne har ett reko-släp som jag lånar ibland. Det jag saknar mest i det släpet är något sätt att få loss frambommen om någon häst kliver över den. Inte för att jag har nån som brukar göra det, men nån gång ska väl vara den första.

Sen är ju lastvikten rätt låg för en som tidigare varit bortskämd med stor bil och 2000kg-släp, men min nuvarande bil får inte dra mer ändå....
 
Sv: REKO trailer?

Jag gillar annars Värmlandsvagnen, men skulle gärna ha ett Ume om ekonomin tillät, så är det bara en hyfsad konstruktion till en inte alltför stor peng så kanske det kan vara något.

Reko är mycket mer stabilt och gediget än vad Värmlandsvagnen är.
 
Sv: REKO trailer?

Håller absolut med! Reko är en stabil budgetvagn utan finesser. Är det vad man letar efter är en välhållen Reko helt rätt.
 
Sv: REKO trailer?

kl,
finns många olika varianter på reko släp. har sett reko som ser ut som en vit liten låda med liten fönsterglugg där fram, där man knappt tror att en ponny ska få plats i spiltan :p. och släp som får ta 2 små hästar och har en utformning i stil med thules med öppningsbara fönster.

men av vad jag uppfattat det så är det liknande dala, kylinge, star i konstruktionen och en stabil vagn.
 
Sv: REKO trailer?

Den tanken slog mig också, eftersom det står "redo för ett nytt århundrade" på lappen jag har... :cautious:

Antingen är den skitgammal eller så satsar de 80 år framåt i tiden. :D

Fast det är ju snart 14 år sen det blev nytt århundrade ^^
Jag tror de yngsta är från sent 00-tal. Har för mig att jag såg nytillverkning på deras hemsida då när jag tittade på släp. Eller så tillverkar de bara på beställning.
 
Sv: REKO trailer?

Googlade lite :)

Reko finns fortfarande, men de verkar inte tillverka hästtransporter längre.
Möjligtvis att de gör det på beställning då de bygger kundanpassade släp.
Annars så gör de främst båttrailers, vanliga släp och släp för rallybilar och skotrar osv.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp