Rengöra benskydd...

Undret

Trådstartare
Funderade lite... eskadron är det ju bara att slänga i tvättmaskinen, men hur rengör man tex. catago och veredus? och N.E.W. skydden? :confused: dom blir ju inte helt rena när man bara tvättar av dom...

Sv: Rengöra benskydd...

Jag har kört mina veredus i maskin, och om de blir lite "grå-aktiga" på plasten så kan man ta lite sadelfett (även om det inte gör nån nytta för plasten) så blir de blanka och fina igen

Annars kan man ta Vinylpolish (som man har till instrumentpanelen o där framme på bilen) fungerar utmärkt och dom blir jätteblanka!
Alltså om man vill få dom blanka igen efter regngöring!

ja det låter ju lite mer ändamålsenligt än effax! :angel:

mina N.E.W.-skydd brukar jag skölja av ordentligt och sen ev ta en svamp å gnida lite om de fortf är skitiga då! sen är de bara å hänga upp på tork!

Jag har ett par Veredus till fjordingen och jag brukar "diska" dom med diskborten och yes diskmedel och varmvatten......funkar kanon!!!

Får jag låna tråd? :bow:

Är det nån som har tvättat sina F.T.E-skydd i maskin? Funkar det? :confused:

N.E.W-skydden går utmärkt att tvätta i maskin 40 grader, det står t o m på förpackningen när man köper dom, om du inte har nån udda modell?

Så länge det inte är läder i skydden skulle jag våga mig på att köra de flesta i maskin.

Japp kör oxå mina i maskinen....inte läderskydd dock.
Det har funkat bra, även såna där plastiga senskydd :D

Liknande trådar

Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
369
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Läst lite forskning om skaderisk på överhettade senor i för varma benskydd. Många är emot fårskinn/ludd i benskydd och menar att det...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: Kristall10
·
Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 334
Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
426
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈