Rengöra tak på transporten

Smurfmodesty

Trådstartare
Hejsan

Har för mig att jag läst för länge sen om att någon gjorde rent taket på transporten med rengöringsmedel för båtar.
Någon som känner igen det, eller har provat?

Spelar det någon roll vilket medel man använder eller går vilket som helst bra?

Sv: Rengöra tak på transporten

Rengöringsmedel och polish/vax för plastbåtar borde ju fungera. Är väl ungefär samma material om det inte är aluminium-transport. Håller borta skiten sen en del också.

/Tua, seglare som tyvärr fixat en del med båt under livet

Näe det är inte en aluminiumtransport.

Ska kika vad det finns för medel imorgon tror jag.
Måste ju hitta på något hästigt på semestern i brist på egen häst :)

Jag har gjort det och använde vanligt båtschampo från Biltema. Det gick bra, men det krävs en hel del skurande och gnuggande ändå om det är mycket påväxt, fågelskit m m på taket.

Mitt är inte så himla skitigt, ingen växt eller något, men det har blivit gult i tonen och skitigt.
Hittade något på Clas Olsson som jag tänkte prova. Får väl testa någonstans där det inte syns så väl om det är heljobbigt ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
630
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hemmet Mamma har ett par gjutjärnspannor som hon gillar att använda men har slutat att vilja använda dem sen de slutade sälja det bästa...
Svar
16
· Visningar
504
Senast: hastflicka
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur