Bukefalos 28 år!

Renovera boj bravo med sadel- och klädkammare

Djuranna

Trådstartare
Hej

Jag undrar om någon har bytt väggar i sin boj bravo med sadelkammare och klädkammare? Har precis köpt en transport och den läcker in ganska rejält någonstans vid skötardörren. Trots att vagnen stod stilla blev det riktigt blött framtill på golvet och mot främre väggen (den mot de främre förvaringsutrymmena). Resultatet, eftersom föregående ägare inte har tätat den, har blivit att väggarna är ganska uppluckrade (röta) i nederkant så jag tror att det är läge att byta dem relativt snart.

Golvet är som tur är aluminium, men är det någon som vet vad det kostar att byta det? Och någon som har gjort det hos boj eller hos någon annan som renoverar transporter? (undrar samma sak med väggarna) Transporten är från 1997 men enligt boj själva håller aluminiumgolvet mkt längre än de 15 år som deras garanti är på.

Och sista frågan är om någon har bytt matta? Eller ska man bara lägga på en ny? Det är ju det där asfaltsliknande materialet på golvet, alltså ingen matta som går att lyfta på.

Och jag vet att det finns en renoveringstråd, och jag har tittat i den och läst en massa, men hittar inte riktigt svar på mina frågor ändå. Hoppas någon vill hjälpa mig! :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Utrustning Åker på att eventuellt renovera en transport, och undrar lite över kostnader mm. Det är ett Brenderup 03a, mkt fräsch i övrigt! * Golv...
Svar
1
· Visningar
1 640

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp