• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Trampe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 682
T

Trampe

Ni som tränar med repgrimma, rekommenderar ni någon särskild sort eller material eller går det bra med vilkensom? Ska även köpa långt grimskaft (~4 meter), något som rekommenderas?

Sv: Repgrimma

jag rekomenderar att investera i riktigt NH-rep, som är lätta att arbeta med då det har en bra tyngd.
Å en grimma som passar.
Jag köpte mina saker från www.jaana.just.nu
efter tips från folk här på Buke.

Vet bara att jag inte kan rekommendera börjes (eller liknande) i nylon. Dom glider upp hur bra man än knyter.

Jag är ganska ny på det där men har testat lite olika grimmor. Nu har jag köpt en som kostade typ 300:- och var handgjort från USA. Kommer inte ihåg märket men den är helt klart mycket bättre än de billiga jag testat! Tyvärr...
Börjes är inte bra alls.

Rep har jag än så länge ett som jag köpt i en fiskeaffär :p Det duger.

Köpte min grimma på en marknad för runt 90:-. Funkar bra men det finns bättre. Har knytit om den en gång för den passade inte riktigt.

Grimskaftet gjorde jag själv av 4,5m hamparep (rekomenderar starkt att ha handskar den första tiden men nu är det mjukt och skönt)

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 252
Senast: Capybara
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
451
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
477
Senast: warg
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka