T
tretjak
Vi har sedan en tid tillbaka haft problem med mögel i sadelkammaren. Där känns absolut torrt och fräscht inne, den är uppvärmd och man har inte kunnat se någon synlig fukt. Men så igår så upptäckte jag att mina nyligen putsade tyglar IGEN hade blivit mögliga! Synade de andra grejerna men inget mögel där. Tyglarna hade halkat ner en bit och nuddade nästan golvet och på golvet, som jag låg o krälade o inspekterade på nära håll
, hade faktiskt fläckar! Gröna o bara fuktfläckar, och de fanns lite överallt i rummet. Min teori är nu att om man bygger på betonggolvet, som är ganska tunt och på sina ställen lite gropigt, så får vi ett slut på mögeleländet!
Hade tänkt mig att om man kan gjuta ett nytt lager ovanpå det gamla (gjuta,heter det så?) och sen måla över med sån där flingfärg som man ofta ser i trappuppgångar o tvättstugor. Har någon tips på hur man snabbast går tillväga, vad man ska använda, och vad man ska undvika?
Hade tänkt mig att om man kan gjuta ett nytt lager ovanpå det gamla (gjuta,heter det så?) och sen måla över med sån där flingfärg som man ofta ser i trappuppgångar o tvättstugor. Har någon tips på hur man snabbast går tillväga, vad man ska använda, och vad man ska undvika?