Resturang i Göteborg

Viva

Trådstartare
Vi ska till Scandinavium på en torsdag. Funderade på att äta något innan vid 16-17 tiden. Har googlat lite men mest hittat äldre trådar om tips på resturanger. Även googlat lite recensioner men alla restauranger har ju någon som är dålig och så blir jag osäker, vill att det ska bli bra. Kollade Victorian

Vi är inga finsmakare men vill såklart att det ska smaka gott och att man blir mät. Sambon gillar kött, jag är mer allätare. Inte allt för dyrt tyvärr, max ca 800 för 2? Behöver inte vara precis vid scandinavium, vi kan ta vagnen, men inte på helt andra sidan stan. Rekommendationer någon?
 
Brisket and friends är en kul restaurang för den som gillar kött. Beställ in en bricka med lite olika kött och korv att dela på. Hemgjorda korven och brisketen är såååå god. Likaså deras långbakade fläsksida.
Lägg till de tillbehör som ni tycker passar.
Detta är ett rustikt ställe. Inget vitadukarställe.

Blir ni inte mätta på en sån bricka så är ni bottenlösa :D
 
Brisket and friends är en kul restaurang för den som gillar kött. Beställ in en bricka med lite olika kött och korv att dela på. Hemgjorda korven och brisketen är såååå god. Likaså deras långbakade fläsksida.
Lägg till de tillbehör som ni tycker passar.
Detta är ett rustikt ställe. Inget vitadukarställe.

Blir ni inte mätta på en sån bricka så är ni bottenlösa :D
Tack för svar! Kollat lite på dem och deras table braker innan och de låter intressant.

Även tittat på bulldog kitchen men vet inte om det blir för konstigt för sambon. 😁
 
Har man inte varit på Tavolo tycker jag att man ska uppleva det.

https://tavolo.se/meny/
Det borde man, men kanske inte sen eftermiddag när man ska vidare? Ts vill ni ha något på vägen så
Tycker jag faktiskt le comptoir på avenyn är trevligt, trots läget :) brisket har jag också hört mycket bra om från folk som äter mycket ute.
Ni har ju klassiska (men numera sämre) kometen också på vägen som kan vara lite kul att ha varit på, men kanske lite dyrt? Kaifo skulle jag vilja testa, på södra vägen och BOV som gör jättebra pizzor har tydligen öppnat nytt på en Tegnérsgatan, bara ätit på deras andra ställe men det var riktigt bra.
 
Tack för svar! Kollat lite på dem och deras table braker innan och de låter intressant.

Även tittat på bulldog kitchen men vet inte om det blir för konstigt för sambon. 😁
Har varit ganska ofta på deras ställen i Sthlm, det är trevligt, men kanske lite dyrt för vad man får. Men gott, och gillar man kött så är ju bbq perfekt. Ett ställe man kan vara snabb på också om man vill, åtminstone på de jag varit på betalar man i kassan när man beställer, får maten genast (är ju inget som ska tillagas, utan de plockar ihop på brickan utifrån vad man beställer), och när man ätit upp är det bara att gå.
 
Har varit ganska ofta på deras ställen i Sthlm, det är trevligt, men kanske lite dyrt för vad man får. Men gott, och gillar man kött så är ju bbq perfekt. Ett ställe man kan vara snabb på också om man vill, åtminstone på de jag varit på betalar man i kassan när man beställer, får maten genast (är ju inget som ska tillagas, utan de plockar ihop på brickan utifrån vad man beställer), och när man ätit upp är det bara att gå.
Nu vet jag inte om du menade Brisket and Friends eller Bulldog kitchen i ditt svar men OM det var Brisket så är den i Göteborg oändligt mycket bättre än Brisket i Stockholm.
Stockholms besöker jag inte igen medans den i Göteborg är vårat favvohak när vi äter ute med vänner och hundarna (mycket hundvänligt)
Tycker det är prisvärt för all mat man får och kvaliteten är hög.
 
Senaste tre gångerna jag varit i Göteborg har vi hamnat på Berzelius bar och matsal, deras rödvinssås var verkligen magisk.
 
Epoque på Södra vägen tycker jag är trevligt och gott. Kaifo var jag lite besviken på, finns mycket bättre asian fusion på andra håll.
Vad tråkigt, jag gillar deras andra restauranger men då får den åka ner några snäpp på listan.. men kom ju på en ny då till Ts, salut i saluhallen, finns även mellanrätter som kanske passar bra så tidigt och iaf tidigare vin på halvglas om man gillar vin men inte vill dricka ett helt glas tidigt :)
 
Vad tråkigt, jag gillar deras andra restauranger men då får den åka ner några snäpp på listan.. men kom ju på en ny då till Ts, salut i saluhallen, finns även mellanrätter som kanske passar bra så tidigt och iaf tidigare vin på halvglas om man gillar vin men inte vill dricka ett helt glas tidigt :)

Salut håller jag helt med om! Även Jesper på Kungstorget gillar jag.
 
Nu vet jag inte om du menade Brisket and Friends eller Bulldog kitchen i ditt svar men OM det var Brisket så är den i Göteborg oändligt mycket bättre än Brisket i Stockholm.
Stockholms besöker jag inte igen medans den i Göteborg är vårat favvohak när vi äter ute med vänner och hundarna (mycket hundvänligt)
Tycker det är prisvärt för all mat man får och kvaliteten är hög.
Brisket. Men vilket av dem, har du varit på alla tre ställena i Sthlm?
 
Vad tråkigt, jag gillar deras andra restauranger men då får den åka ner några snäpp på listan.. men kom ju på en ny då till Ts, salut i saluhallen, finns även mellanrätter som kanske passar bra så tidigt och iaf tidigare vin på halvglas om man gillar vin men inte vill dricka ett helt glas tidigt :)

Salut håller jag helt med om! Även Jesper på Kungstorget gillar jag.
Tack! Ska kolla Jesper, såg att Salut bara var öppet till 18.00 så det blir lite för mycket dötid.
 
Brisket. Men vilket av dem, har du varit på alla tre ställena i Sthlm?
Ett. Minns ej vilket och det var ingen hit. Snålare portioner och inte alls samma kvalitet. Men har hört liknande från andra som käkat i Stockholm. Om de har varit på ett å samma vet jag inte nen Göteborg kan man knappast kalla för överpris eller snålt iaf.
Vi har aldrig lyckats få i oss en hel bricka.
 
Ett. Minns ej vilket och det var ingen hit. Snålare portioner och inte alls samma kvalitet. Men har hört liknande från andra som käkat i Stockholm. Om de har varit på ett å samma vet jag inte nen Göteborg kan man knappast kalla för överpris eller snålt iaf.
Vi har aldrig lyckats få i oss en hel bricka.
Originalstället i Årstadalen var inte snålt, men restaurangerna i stan är dyrare. Förmodligen för att täcka lokalhyran, som lär vara högre.
 

Liknande trådar

Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 657
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp