Bukefalos 28 år!

Resultat- balansräkning

Sparvoga

Trådstartare
Har en uppgift jag inte riktigt hänger med på. Har gjort en resultaträkning och en balansräkning i uppgift A, so far so god.
Sen kommer detta: b) Durim planerar att ta ut 100 000 kr i lön till sig själv. Hur kommer detta uttag att påverka resultat- och balansräkning? Ska man tro att det räknas som ett privatuttag? eller räknas det som lön?
Durim har en enskildfirma

Resultaträkningen bör ju inte påverkas, men hur gör man i balansräkningen?:o
Sätter man in det under Egetkapital & Skulder?
Tillgångar är 372.000 och Eget kapital & skulder är 372.000kr (det är alltså svar på uppgift A och balansräkningen)

Är helt borta nu:confused::confused:
 
Som enskild näringsidkare är du inte anställd i din egen näringsverksamhet och kan därför inte ta ut lön.Det räknas som eget uttag. Företagets likvida medel minskar och kontot för dina egna uttag ökar.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 874
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Åh Bukeoraklet hjälp mig..... Jag ska göra en resultatrapport och en balansräkning inför en eventuell låneansökan för ett företag men...
Svar
9
· Visningar
838
Senast: Aliche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte lyckats jättebra än med att komma ner i varv och återfå energi- och tidsbalans... Jag har försökt avsluta mina för många...
Svar
0
· Visningar
361
Senast: cassiopeja
·
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 135
Senast: Nielaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp