Bukefalos 28 år!

Revirpinkande

boccia

Trådstartare
En av kvarterets katter pinkar in sitt revir i halva (hela) grannskapet. De sista 2-3 månaderna har våra ytterdörrar varit favoritobjekten. :mad: Inte nog med att det ser förjäkla trist ut med kattpiss som runnit utmed dörren, det STINKER, och lukten letar sig tyvärr in i huset också. Han pinkar på entrédörren, dörren till groventrén och ena altandörren (samtliga dörrar som vår kastrerade honkatt går ut/in igenom). Finns det något knep för att bli av med detta otyg? Är ju inget vidare skoj när det luktar kattpiss inomhus. Har testat att tvätta bort allt och sedan spraya på GET OFF!, men det verkar inte funka, inte heller vitpepparknepet har funkat. Vad ska jag göra? (har god lust att strypa KF ibland, särskilt när han först klår upp våran stackars kisse (mesigast i kvarteret :D) och sedan ställer sig och skvätter på vår dörr. Tur för honom att jag kan behärska mig :angel:)
 
Sv: Revirpinkande

Sätt på katten ett halsband med en lapp som förklarar problemet. Inte sällan är ju ägarna blåögt ovetande om vad deras djur ställer till med.

Sen hade jag tagit saken i egna händer och åkt och kastrerat katten om inget händer. Den femhundringen det kostar får det vara värt, och egentligen kan man ju utan problem kräva in de pengarna från kattens ägare. Hota med att fånga in den och lämna till katthem annars "för det är ju uppenbarligen ingen som ser efter den".
 
Sv: Revirpinkande

Problemet blir väl isf att fånga in den, då den verkar väldigt människoskygg. Det räcker att jag visar mig i ett fönster så springer f*nskapet iväg.
 
Sv: Revirpinkande

Kan du få tag i honom? Vet du om han har en ägare? Jag hade det likadant o höll på o bli galen av en revirpissande katt.
Jag satte en lapp på hans halsband och skrev "kastrera mig jag kissar ner hos grannarna"
Budskapet gick hem:D
 
Sv: Revirpinkande

Har du provat att spruta vatten på honom när han kommer in på tomten? Det är väl ett klassiskt knep som säkert kan funka.

Att som någon föreslog kastrera honom skulle jag bara se som ett alternativ om man var 100% säker på att det rörde sig om en vildkatt. Hade någon på eget bevåg utsatt någon av mina katter för ett medicinskt ingrepp hade jag garanterat blivit rasande. Ta och prata med ägaren, du kan ju erbjuda dig att betala för kastrering.
 
Sv: Revirpinkande

Kastrering kommer hjälpa både mot kisseriet och mot att den klår upp er katt, frågan är bara hur ni ska fixa det ...
Kan du sätta upp lappar och fråga vem den tillhör? Skriv att den fångas in och sätts på katthem "då du är rädd att den är hemlös" om ingen bekänner sig som ägare till den, det hotet kan fungera om ägaren är någorlunda fäst vid sin katt. Skriv inte direkt på lappen att katten orsakar problem för då kanske en eventuell ägare inte vågar höra av sig utan ta det med denne vid vidare kontakt. Om du har tur är det en vettig kattägare som tar ansvar för sin katt annars så finns det fällor man kan låna av kommunen eller vissa katthem och då kan du ta den till vet. och kastrera den om ingen hör av sig. Kan vara värt en 500-lapp att slippa stanken och att er katt kan känna sig trygg ute.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp