Rhino Original - rivstarkt?

Linnea_1987

Trådstartare
Hade så gott som bestämt mig för att beställa ett Rhino Original, men då pållen fått nya hagkompisar blev jag nu en aningen tveksam då jag började fundera om det var rivstarkt nog.

Hur klarar Rhino Original-täcket av bus och slit + hästkompisars tänder? Går det lätt sönder?

Lämna gärna tips på andra rivstarka täcken som håller hästen torr!

Sv: Rhino Original - rivstarkt?

Mitt rhino original har iaf hållit för att en shettis hänger i det med tänderna i tid och otid. Så jag tycker att det är slitstarkt! Sitter väldigt bra på min häst också, och har aldrig läckt. Jag är mkt nöjd!

Mitt rhino har hållt väldigt bra är 6 år nu. Älsta täcket är ett Rambo som är inne på 8-9 året eller något sådant inga hål eller revor trotts träd och busiga täckes ätare i hagen. Använd deras tvättmedel o tvätta i balja skölj av med slangen så håller täcket tätt. Jag är helt "såld" på dessa täcken. :laugh:

skulle satsa på ett rambo eller bucas om det sitter bra på hästen, de är lite knepiga.

Jag har även kikat på Amigo-täckena och de är 1200 D Ballistic nylon jämfört med Rhinos 1000 D Polypropylene.

Men det är ju inte jämförbart när det är olika material. :p

Jag har för övrigt ett Millertäcke som hållt kanon billigt var det med :D

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor... 2
Svar
29
· Visningar
5 358
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna... 2
Svar
37
· Visningar
4 046
Senast: Red_Chili
·
Utrustning Nu är det dags att skaffa nya täcken till en av pållarna här hemma. Ett regntäcke och ett vintertäcke behövs. Regntäcket vi har haft...
Svar
12
· Visningar
1 781
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i... 2 3
Svar
45
· Visningar
9 073

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka