Richards väg från start till mål

(Eskilstuna Kuriren)
Sedan i vintras har Kuriren följt Richard L Janssons väg från travlärling till proffstränare.
Vid tre tillfällen har vi träffat honom och sambon Kristina Dylicki på gården i Malmköping.
I det här avsnittet har vi följt honom en vanlig tävlingsdag på Sundbyholm. Den börjar på morgonen och slutar sent på kvällen. Svalorna flyger in och ut ur stallarna.
På en buske hänger tävlingsdressen på vädring.
Intill vankar Richard L Jansson omkring och fixar det sista innan han ska åka till Sundbyholm.
- Egentligen tänker jag inte så mycket på de kommande loppen. Jag är rätt avslappnad av mig och blir sällan nervös, säger han.

http://www.ekuriren.se/ekuriren/standard_artikel.php?id=367846&avdelning_1=106&avdelning_2=112
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Eskilstuna Kuriren) Allt började perfekt på den nya gården, Stavtorp, för travkusken Richard L Jansson och sambon Kristina Dylicki...
Svar
0
· Visningar
804
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Eskilstuna Kuriren) Det blev Järvsöfaks som efter stor dramatik vann årets upplaga av Valtra Tractor Trot med 200 000 kronor till...
Svar
5
· Visningar
1 171
  • Artikel
Hästnyheter (Eskilstuna Kuriren) Hon har ridit i landslaget och vunnit bland annat SM-guld. Men numera ägnar sig hoppstjärnan Lotta Björe åt att...
Svar
0
· Visningar
878
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Eskilstuna Kuriren) Eskilstunaortens Ryttarförening är snubblande nära att ta hem storslam - en splitter ny hinderpark. Det är...
Svar
0
· Visningar
651
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp