Rid/Arbets-vinterjacka

psychogrrl

Trådstartare
Jag är på jakt efter en vinterjacka som passar här i Göteborg. Här har vi sällan under -10 grader, vanligtvis ligger det på 0 till -5. Däremot är det riktigt rått (fuktigt i luften) och blåser.

Jag behöver därför en jacka som kanske inte har så jättetjock stoppning (bättre att ha lager på lager under), men skyddar mot vind och väta (dock lite tjockare än en vanlig regnjacka om man säger så..). Gärna en del reflexer på och såklart tvåvägsdragkedja och gärna knappar i sidan. Den ska gå ner över rumpan.

Någon som har något tips?

Jag funderade på att titta på bygg/vägarbetskläder, men de brukar väl inte gå ner över rumpan? Har de tvåvägskedja?

Den ska väl inte vara jättedyr (och absolut inget överpris pga märke), men behöver inte vara något budjet-köp heller. Har de börjat rea vinterjackor nu tom kanske?
 
Hej. jag använder en sån arbets jacka, den är orange med reflex, tvåvägskedja, går ner över rumpan o min har även löstagbart foder så man kan ha den på vintern o på sommaren.
Jätte bra om man är i skogen i jakt tider.
Trivs kanon med min!

/Camilla
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Det börjar bli varmare ute och det slog mig att jag inte har någon vettig jacka att ha på mig i plusgrader. Mina vinterjackor är...
Svar
0
· Visningar
342
Senast: Sasse
·
Äldre Det börjar bli dags för vårstädning, och efter en titt i alla utrymmen blir jag mer eller mindre gråtfärdig innan jag ens börjat...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 743
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp