Rid Lätt vs Börjes bomlösa

Ireland

Trådstartare
Jag har sett att både Rid Lätt i Skåne (ridlatt.se) och börjes säljer en bomlös som ser likadana ut. Någon som vet om de är bra eller om den från Rid lätt bara är skräp??

Sv: Rid Lätt vs Börjes bomlösa

jag har börjes sadeln o den tycker jag är bra... prisvärd iaf...
jag använder min till en ardenner som jag rider i skogen med...

det finns mer trådar om båda...

Trodde först att det va samma sadel faktiskt MEN sen så hitta jag i texterna på hemsidorna att den från börjes är ju i nubuck o den från rid lätt är i konstskinn..Kan tänka mig att det är uppbyggda på precis samma sätt men det skiljer på materialet de använt.

satanic skrev:
jag har börjes sadeln o den tycker jag är bra... prisvärd iaf...
jag använder min till en ardenner som jag rider i skogen med...

det finns mer trådar om båda...

har du provat ha handhäst när du rider i sadeln, bara undrar om det va stabilt i sånna fall.

jag har inte ridit men handhäst men jag har stått o gått med häst brevid(typ handhäst) en liten sväng när vi varit ute i skogen o byggt hinder=) o då funkade den bra satt stadigt sitter även stadigt i tvärkast o branta backar...

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 449
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 254
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka