Rida efter sömtryck

Ericamedx

Trådstartare
Hej! Min häst fick igår sömtryck direkt efter skoning och blev halt. Upptäcktes nästan direkt och hovis kom och skodde om. Han visar nu ingen hälta men blir ändå osäker, kan man rida ändå säg imorgon?

Hästen blir himla rastlös och är rädd att han skadar sig om han får för mycket energi (knövliga hagar och busiga kompisar). Hur har ni gjort?

Jag hade lagt ett jodbandage över natten, longerat en dag, longerat o kollat noga dagen därpå om inte varm, öm el halt ridit på bra jämnt o torrt underlag. Lycka till 😊

Liknande trådar

Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
598
Senast: Lavinia
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
23 289
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 058
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 487
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka