Rida med badmössa

emlem

Trådstartare
Ibland känner man sig vaninnigt kreativ och tycker att man fått en super:idea: :D

Därför har min ekonomiska sida av hjärnan fått en :idea: , jag har letat länge efter ett hjälmskydd som inte är svindyrt eller går sönder så fort man rider mot en gren i skogen. så jag tänkte borde man inte kunna trä en stor badmössa ( ingen pluffsig sak med blommor, tryne eller horn utan en vanlig platt sådan) över hjälmen, låter det helt galet eller tror ni att det kan funka:angel:

Sv: Rida med badmössa

Borde funka. Men känns som att skärmen kan ta stryk då badmössan är ganska "trång" lixom.

Jag förstår inte heller varför? om du kommer mot en gren så pass så hjälmen går sönder lär inte en badmössa hjälpa. dessutom skulle jag aldrig rida runt med en badmössa på huvudet!:eek:

Nu va jag tydligen otydlig, jag har en hjälm som är llite småluden med lufthål och när den blir blöt blir tyget skrynkligt och konstigt, jag vill skydda den från att bli blöt. men de hjälmskydd jag hittat har antingen varit svindyra, inte vattentäta eller sett ut som plastpåsar som går sönder för minsta lilla.

Kan kanske funka, men gud så fult:angel:
Varför inte köpa en ny hjälm, känns mindre omständigt;)

Klä in den i aluminumfolie! :idea: Vem vet- du kanske kan få in radio samtidigt då :rofl:

jag rider med ett riktigt hjälmskydd på vintern.
stretch med stora reflexer i rött och gult, skitful men bra på vintern

Jaaa :bump::bump::bump:
En sån skulle jag kunna ha över hjälmen bara för att det ser så roligt ut :D
Vart kan man köpa såna där tjusiga badmössor!?!! (jag får kanske googla på det...)

Hehe, om inte annat skulle man glädja alla andra som kom i ens väg ;)

Om du högerklickar (är det väl?) på en av bilderna och går in på egenskaper tror jag du kan se var den kommer ifrån. Så riskerar jag inte att göra reklam för nåt. :)

Köp en mössa i jätteformat istället. Det brukar alltid jag ha på mina hjälmar på vintern. Hittar man som jag en jättelyxig mössa med öronlappar medför det även att man håller sig varm. Man kan ju om man vill även ha någon form av plast på hjämen under mössan, tex en vanlig 5 liters fryspåse :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
4 010
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025