Rida med två brodd på en sko?

Riley

Trådstartare
Blir det hemskt mycket snedbelastning att rida med bara två brodd (i trakten) på en sko i en vecka, medan det sitter fyra i de tre andra skorna?
 
Sv: Rida med två brodd på en sko?

Kan du inte skruva ur två i de andra skorna då, att du bara har broddar i trakterna så att säga? Rider du på mjukt underlag så kommer ju broddarna ner i botten, men uppbromsningen blir ju så mycket tvärare på de med fyra broddar isåfall... Jag skulle ridit med två i varje sista veckan.
 
Sv: Rida med två brodd på en sko?

Det är så pass mycket is här nu att jag inte vågar rida med bara två i varje, tyvärr. Finns ingen vettig snö kvar att rida i.
 
Sv: Rida med två brodd på en sko?

Kan för övrigt tillägga att hästen tappade berörda bakben en hel del idag (i ridhus dock), därav att jag är lite tveksam, men å andra sidan har hon varit knäpp pga. överskottsenergi sedan i höstas, och jag vill helst inte låta henne stå i en vecka utan helst gärna kunna åtminstone skritta och gärna ta någon kort galopp. Ah, pest eller kolera...
 
Sv: Rida med två brodd på en sko?

Skruva åtminstone ur två brodd på det andra bakbenet. Så du får fyra brodd i båda fram, och två bak.
 
Sv: Rida med två brodd på en sko?

Gängpaj och går inte att fixa med varken tapp, tejp eller lim.
Alternativet är tre brodd och det känns än mindre aktuellt än två.
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
967
Senast: Miingla
·
Ridning Hästen har traktbroddar på alla fyra, isbroddar. Jag funderar på om man bör brodda av eller inte för att rida i ridhus? Hör så många...
Svar
16
· Visningar
1 523
Senast: zarmino
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 315
Senast: Miiikaela_
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
617
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp