Ridbyxor med fickor som förstör sadlar! Ni också?

Sv: Ridbyxor med fickor som förstör sadlar! Ni också?

Det går ju visst att rida med dem, lägg bara på antingen en gelpad eller fårskinnspad (vinter), så kommer det inte skava på själva sadeln och en pad är alltid billigare att byta ut eller hur? ;)
Skulle säkert gå att sy eller hitta någon annan form av överdragsskydd till sadeln. Gäller att tänka utanför rutan också. :)

Har själv ridit med fickor på baken utan problem.

Senast ändrad:
Sv: Ridbyxor med fickor som förstör sadlar! Ni också?

Det går ju visst att rida med dem, lägg bara på antingen en gelpad eller fårskinnspad (vinter), så kommer det inte skava på själva sadeln och en pad är alltid billigare att byta ut eller hur? ;)
Skulle säkert gå att sy eller hitta någon annan form av överdragsskydd till sadeln. Gäller att tänka utanför rutan också. :)

Har själv ridit med fickor på baken utan problem.

Så det ska behövas en pad i sadeln för att kunna ha ridbyxor på sig...
Jag vill i alla fall inte ha ngt mellan mig och sadeln.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 636
Senast: Lavinia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag inte haft lika ont i axeln på sistone och eftersom det funkat bra att rida två lektioner per vecka de senaste två veckorna...
Svar
0
· Visningar
542
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Fick hjälp av sadelutprovare i höstas med utprovning av hoppsadel till min häst och check av dressyrsadeln. Hoppsadeln blev en Prestige...
Svar
0
· Visningar
965
Träning Jag rider en sjuårig islandsvalack som är grundutbildad men som har fått göra lite som han velat senaste halvåret pga av att ägarna...
Svar
1
· Visningar
1 152
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Artfex S