Ridbyxor smala i benen

superbusan

Trådstartare
Finns det inga ridbyxor med lite vidd över smalbenen? Provade igenom Hööks och alla satt som korvskinn över vaderna, även om de var för stora i midjan. Inte så kul att få blodstoppning i benen och så de ramlar av i midjan.

Sv: Ridbyxor smala i benen

Jag märkte samma sak på ett par helskodda jag testade. Men provade tygskodda o de var skönare.
Annars så har ju ridsport o granngården mountainhorse byxor. De är ganska sköna ju :D

Jag får gå in på Granngården nästa gång jag kommer i närheten av en. Vill gärna ha helskott för fästets skull. Annars brukar jag rida i sköna stretchjeans eller grova arbetsbyxor. Det går det med.

en helskodd byxa har ju mindre tyg = mindre stretchig. Det är ju ingen stretch i skoningen. Det kan göra att man upplever en oskodd byxa större.
Jag har också haft problem med "feta" vader. Fick köpa stooora för att få den över vaderna o så fick man tråckla ihop upptill. Har du kollat på ge-kås nån gång? Jag har bra byxor därifrån. De som heter copperfield tycker jag e helt ok för det priset (helskodda för 299:-) och dom går över mina feta vader utan att vara för stora upptill...

Jag har inte varit där på jääättelänge, men kommer jag dit ska jag tänka på det.

Vad lustigt, jag tycker tvärtom att alla ridbyxor är så stora.
I mina vita ridbyxor har jag stlk 152 och NU sitter de tajt men är nåååågot korta i benen :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 883
Senast: Squie
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
673
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
688
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka