Ridhjälm?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Luggen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 859
L

Luggen

Jag behöver tips på ridhjälm eftersom min gammla euro lite börjar bli rätt sliten nu...:o
Euro lite är helt ok men det vore kul att testa nån ny sort.
OCh efterssom jag fortfarande rider på ridskola har mammsen sagt att den får kosta max 1500 kr ( det är rätt mycket ändå...)

helst så skulle jag villja ha en Wellington Classic...:love: men dom är så nedrans dyra...:eek:
Hon i ridsportaffären tyckte att jag skulle köpa en ny euro Lite eller en Champion. Men det är ju ingen ventilation i champion...(svetttigt på sommarn...):cool:

så...nån som vet nån bra och inte för dyr modell? länk med bild vore bra också :angel:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ridhjälm?

MIPS hjälmen är ju både snygg, säker och med bra ventilation men kostar 2000kr också...
Skulla själv vilja ha den men mamma tkr det är fruktansvärt onödigt att köpa hjälm för 2000 när det finns hjälmar för 5 gånger så mycket mindre....xD

hahahhahha! du låter precis som min bunis amanda... kanske till och med är du? Cederholms?

Jepp det e jag...och det heter inte Cederholms längre...numera heter det *VITTRA VID KRONHUSPARKEN* dagisvarning ffs!:devil:
och du e emma :D

jag säger som jag tidigare sagt: pung aut lite extra för att köpa en JW, eller en pikeur.

Liknande trådar

Utrustning Efter alla dessa diskussioner om gamla hjälmar osv. Insåg jag att en ny hjälm vore på sin plats, även för min del... Men nu till det...
Svar
9
· Visningar
5 433
Senast: Rosett
·
Utrustning Ja, det är ju banne mig sadelns motsvarighet för människan, dessa jädra ridhjälmar! Jag har haft en vanlig klassisk tyghjälm med...
Svar
5
· Visningar
1 207
Senast: escodobe
·
Hästmänniskan Jag har två problem som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa. Nr 1 är min medryttare, hon älskar min häst och jag älskar henne men... 2
Svar
28
· Visningar
3 839
Senast: Ni_Co
·
Körning Inte heller jag tycker det är roligt när det blir en massa tjafs här inne. Att vi ska kunna diskutera och att tonen både kan bli hög...
Svar
2
· Visningar
1 033
Senast: Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka