Ridning i Delsjön, Göteborg parkering?

pewa

Trådstartare
Skulle vilja ha lite råd om möjlig parkering för att komma åt ridvägar i Delsjön. Vår ponny är under igångsättning och vi börjar tröttna på våra ridvägar så jag tänkte man kanske kunde lasta och köra till Delsjön :)

Gärna så man (läs iallafall mor och far) kan ta sig en fika i bertilssonstuga. Ponnyn skall skrittas ca 40 min (plus lite trav och galopp, men vi gående skall ju hänga med) så jag kände mig tveksam om man kommer till bertilsons från parkeringen ovanför gfrk på den tiden... Men det var hundra år sedan jag rörde mig i skogarna där så jag är kanske helt off i min tidsuppfattning.

Är det någon som har bättre koll än vad jag har? Var finns parkeringar där man kommer åt ridvägarna....

Eller andra trevliga utflyktsmål i Gbg regionen :D
 
Sv: Ridning i Delsjön, Göteborg parkering?

Ställ dig på tippens parkering, där kommer man relativt lätt till bertilssons stuga, tar kanske ca 30-40 min att gå till Bertilssons stuga därifrån om man går på i rask takt.

Men ska ponnyn bara skrittas/ridas i 40 min så kommer man inte särskilt långt.
 
Sv: Ridning i Delsjön, Göteborg parkering?

Skrittiden är något förhandlingsbar :) men eftersom han är under igångsättning vill jag inte att vi förlänger det hur mycket som helst. Han rids ca 1h nu och varav ca 40 min i skritt, så det begränas ju av hur långt vi gående hinner på den tiden.

Vi tar och ser hur långt vi kommer, med inställning på att vi vuxna blir utan fika :)
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp