Ridoverall

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sante
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 2 826
Sv: Ridoverall

SIF:s har jag hört ska vara den bästa:)
Hoppas du hittar vad du söker!

det finns många olika...en finns på hööks över 1000-lappen men det funkar lika bra mee en skoteroverål...bara den e så pass stor att man kan rida i den! :banana:

//loddie :D

Jag har en helt underbar skoteroverall och rider i, underbart fodrad!!
fryser aldrig i den och dom är mycket billigare än ridoveraller!

Scooteroverall från GeKås i Ullared, kostar ca 3-400 spänn och är suveräna.

Jula har ibland också men kvalitet och modell varierar.

Jag har nyligen köpt hööks ridoverall och den har fungerat super hittils.

// Sara

jag fick en av min pappa som jobbat på Televerket.
Det var ju ett antal loggor sedan de hette det och han får nu inte använda den på jobbet utan jag fick den istället. Den är i lysande orange med rexlefer här och där, man syns garanterat och den är vind och vattentät och VARM!!! Jag hade ju tur som hade pappa till hands nu då kanske du känner någon som kan få tag på vinteroverall,thermobyxor och vinterjackor som är av 'varselkaraktär' ? kan ju bli billigt och bra om man har tur!

madde

beställde från bentex.nu
De ser ut som vägverketoveraller, knallorange med massor av reflexer. Man syns garanterat, själva tyget är också vattentätt men dock ej sömmarna, tyvärr. Annars perfekt som overall på vintern, varm och skön!
Men man får vänja hästarna lite, mina blev rädda när jag kom inklivande i stallet en morgon!

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
930
Senast: Bison
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
764
Senast: jemeni
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 942
Senast: Görel
·
Utrustning Läst lite forskning om skaderisk på överhettade senor i för varma benskydd. Många är emot fårskinn/ludd i benskydd och menar att det...
Svar
5
· Visningar
473
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka