Ridstövlar för tjockisar?

lil-sis

Trådstartare
Jag har insett att det är lika bra att införskaffa ett par bättre ridstövlar än Graninge eftersom vi nu ska börja tävla. Lika bra att rida in sig istället för att vänja sig vid shortchaps (fast jag föredrar dem).

Jag har funderat på Mountain Horse Sportive High Rider och de har vadvidd så det räcker till mina små fötter (36/37) men finns det andra alternativ?
 
Jag har mh sportive å de är toppen (även om jag är smal)
Min mamma som har världens tjockaste vader (smal i övrigt)
har vanliga mh high rider, o hon
tkr de är toppen!!
 
Jag har MH Rimfrost rider, och dom är kanonsköna.
Vet inte hur Sportive High rider är, men dom borde ju vara lite lika tycker jag :)
 
Sportive high rider är just jättebra stövlar, otroligt sköna, passar bra på oss med lite "större" vader, har dessutom resår så de passar ännu bättre, dragkedja ääääända ner till hälen och så är de fina också.

Tycker de är otroligt prisvärda egentligen.
 
jag har också.. hrmm.. stora vader.. har ett par MH sportive high rider.. sköna som tusan!! Jag var överlycklig när jag insåg att de passade mig!! Och de är snygga med!!
 
Jag ska nog gå till Hästbiten och prova iaf men HU vad pinsamt om man inte kommer i dem.

Vågar inte beställa heller :o

Tycker också det är ganska snygga, lite elegantare än de andra varianterna av MH.
 
Prova på bara. Jag har för mig att Cavallo inte kostar extra vid 'måttbeställning', de har så många olika storlekar på de olika delarna, så du 'plockar ihop' delarna så det passar dig. "Foten från den stöveln, skaftvidden från den stöveln, skafthöjden från den stöveln..." och så syr de en stövel med din kombination om den inte redan finns i butiken.
 
Nu har jag faktiskt beställt ett par High Rider.

Orkar verkligen inte börja prova stövlar i affär just nu, självförtroendet i botten och dessutom mår jag dåligt rent allmänt.

Och måttsydda stövlar vill jag inte köpa innan jag har på ngt vis lyckats gå ner i vikt till matchvikt.

Men DÅ ska jag köpa lite dyrare tävlingskläder också :d
 

Liknande trådar

Utrustning Har beställd hem ett par ridstövlar från Mountain Horse Venezia High Rider, storlek 38 Tall/Narrow. Fick knappt igen dem första gången...
Svar
16
· Visningar
1 219
Senast: machafuko
·
Utrustning Jag är ute efter nya ridstövlar, och har följande kravlista: mjuka i skaftet dragkedja (jag har skadat foten och kan inte komma ner i...
Svar
19
· Visningar
3 296
Senast: Eamene
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hjälp! Jag håller på att bli tokigt, jag måste hitta ett var nya ridstövlar då mina hänger på sista versen, haft dom över 10 år så...
Svar
1
· Visningar
778
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp