Ridstövlar i konstläder..

finapina

Trådstartare
är de ngt att ha? Har just nu ett par rysliga ridstövlar i gummi. Supervarma nu, iskalla på vintern. hittat ett par på h--ze. Tror ni de är ngt att ha? Är lite snål, har ej pengar till äkta läderstövlar just nu.Är ridskor svalare nu på sommaren?

Sv: Ridstövlar i konstläder..

kolla begagnat marknaden, finns läderstövlar för låga pengar :)
Men ja ridskor är svalare på sommaren, stövlar är rent allmänt kalla på vintern (de sitter ganska tajt runt benet, iallafall tycker jag att de ska göra det)

Jag har ett par i syntetläder från Horze, tycker dom är helt okej :) Fast jag använder mest ridskor till vardags.

Jag har konstläder från Hööks,lite grövre stövel,tycker dom är underbara! :D Lite varma på sommaren,men brukar inte ha dom på mig långa stunden då,funkar ju att åka till stallet i gympaskor och slänga på sig stövlarna under själva ridningen bara.

På vintern har jag en tjock fårskinnssula i och dom är det varmaste alternativet jag har då,frös väldigt sällan om fötterna i vintras.

Sen är dom så klart inte lika snygga som riktiga läderstövlar,men jag håller mig så gott som bara hemma på gården och i skogen! :D

Jag köpte ett par ridstövlar i konstläder på Hööks för ett par år sen, och de har varit bra :) ja, inte samma som ett par dyra läderstövlar, men de har absolut varit prisvärda. Jag red i dem mkt när jag var på "ridkurs" i Portugal (3 timmars ridning om dagen, oftast hade jag stövlarna vid 2 av de timmarna och shortchaps med ridskor en timme, för att variera så jag skulle slippa skav, svettiga skor etc).

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 442
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
9 813
Senast: Emine
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 821
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka