Ridstövlar!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare KiiiWiii
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 687
K

KiiiWiii

Jag ska köpa ett par ridstövlar men vet inte riktigt vilka :crazy:
Är tretorn advance ett bra val ni som kan detta med stövlar?! :)
Min kompis säger att jag ska köpa dem på göteborghorse show, eller på mässan då alltså för att där är de billigare är det smart att göra så eller? jag har aldrig varit där nämligen :D

Sv: Ridstövlar!

Har ett par som hemma stövlar och är mer än nöjd. Sköna, får i många strumpor och tål smuts och lera ;)
Bara att spola med lite vatten så är dom rena mot om jag hade haft läderstövlar. Rider dressyr egentligen så har dom bara hemma men en dressyrtävling fick dom vara med på(fick skav av mina andra).
Tror dock inte prisskillnaden är så stor mellan mässa och butik, men hittade dom på rea i en butik för 2400kr för någon månad sen ;)

Vad vill du ha för stövlar? I riktigt läder/skinn eller syntet? Vad har du för budget?
Tretorn har haft mycket mycket och åter mycket problem med sina stövlar. Du KOMMER få reklamera dem för något fel, jag lovar, det är en sak som är garanterad och ska du ha Tretorn stövlar så köp dem INTE på någon mässa, som EuroHorse.
För NÄR de går sönder så är det oerhört bra att ha köpt dem hos första bästa butik hemma och inte hos en butik på en mässa som har sin egentliga butik på andra sidan Sverige, så du måste skicka stövlarna till dem när du måste skicka in dem för att dragkedja, tryckknappar medmera gått sönder...

Fast det beror ju oftast på hur man behandlar dem. Eftersom dom är "gummi" så används dom ju ofta som slit och släng stövlar vilket gör att dom slits.
Mina är den gamla(ej förbättrade knappar, dragkedjor) och de har hållt. Inga problem med dragkedjor eller reklamationer.

Jag som jobbat i ridsportbutik och själv varit med sen de började sälja dem VET hur det är med dem.
Du skulle tappa hakan om du visste hur många reklamationer jag tagit emot.

Vad vill du ha för stövlar? I riktigt läder/skinn eller syntet? Vad har du för budget?
Tretorn har haft mycket mycket och åter mycket problem med sina stövlar. Du KOMMER få reklamera dem för något fel, jag lovar, det är en sak som är garanterad och ska du ha Tretorn stövlar så köp dem INTE på någon mässa, som EuroHorse.
För NÄR de går sönder så är det oerhört bra att ha köpt dem hos första bästa butik hemma och inte hos en butik på en mässa som har sin egentliga butik på andra sidan Sverige, så du måste skicka stövlarna till dem när du måste skicka in dem för att dragkedja, tryckknappar medmera gått sönder...

Jag känner nog att riktigt läder hade varit skönast, känns mest seriöst liksom, även om såklart annat material också är bra!
Mamma och pappa är ju väldigt tveksamma till att köpa stövlar, de ser ingen mening med det! Men skulle gissa att den ligegr runt 1000-2500 eller något sånt!
jaså? okej! det hade jag ingen aning om!
tack för tipset!

Jag har reklamerat mina tretorn 3 gånger. Aldrig haft problem med att andra stövlar går sönder.

För upp till 2500 kr lär du hitta ett par vettiga stövlar på Euro-Horse, kolla hos de utländska utställarna, de brukar ha hyffsat bra kvalité till ett lågt pris och det går nog att pruta lite.

Jag har ett par Tretorn Advance, den nya förbättrade modellen. Har aldrig varit SÅ nöjd med ett par stövlar! Köpte dem när jag var på besök i Sverige, provade ca 20 par stövlar i 2 olika butiker men de var Tretornen som satt bäst på mina vader.. Har dem som hemma stövlar då de är så enkla att hålla rent. :)

Dock ifall jag skulle få problem med dem så skulle jag bli tvungen att skicka dem över havet, men kommer den dagen så gör den.

OOoh så mycket att välja på!! :D
Jag får se hur jag gör ni har definitivt påverkat mitt framtida val!
tack alla!:bow:

Hej :) Skulle jag bara kunna få kapa tråden med en snabb fråga till er som kan det här? Jag är alltså på stöveljakt, helst någon allroundmodell. Mitt stora problem med de jag provat hittils är att de är för korta och vida. Har tittat lite på Tretorn Advance, men de har jag inte provat. Jag har 39-40 i skostorlek och ca 32cm där vaden är som bredast. Dessutom har jag ganska långa vader, men har inget mått där. Kollade i måttabellerna och jag verkar vara ganska avvikande från det normala ;) Så nu till min fråga: kommer ett par Tretorn Advanced att passa mig, eller gåt de att måttbeställa? Kom gärna med tips om andra bra stövlar! Helst får de inte kosta mer än 3-4ooo, men är de billigare och har god kvalité så gör det inte mig något. Jag är lite sugen på skinn/läderstövlar annars, älskar känslan :D

Mountin horse har ett par stövlar(allround, hopp) som är väldigt smala och höga i vaderna, tror de heter mountin horse supreme high rider, kostar runt 4 tusen.:)

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 185
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 076
Senast: Digbil
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första... 2
Svar
24
· Visningar
2 621
Senast: valy
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 056
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka