Ridstövlar

Oxxx

Trådstartare
Är på jakt efter ett par läderridstövlar, men hittar inga, eftersom mina vader är för tjocka :( blir snart galen :crazy:
Ingen som vet någon som säljer stövlar med snörning o dragkedjabak som har vida/x-vida skaft, i Stockholm? Något speciellt märke som är bra? Priset ska väl ligga runt 2000-5000 kr...
Tack :bow:

Sv: Ridstövlar

Hej!!

Lider också utav det "problemet", till råga på allt har jag också korta ben. Eftersom jag inte känner till några ridsportbutiker i Stockholm så kan jag inte svara på om det finns någon speciell som har sådana stövlar du söker. Men de allra flesta ridsportbutiker kan ju måttbeställa stövlar åt dig!!! Så gå in på närmaste butik och hör dig för vet ja!!!!

Hej

Kan inte svara på var i Stockholm man kan få tag på ett par ridstövlar med dina önskemål, men bor själv i Skåne och var ute eftersamma sak som dig för 3 år sedan och hittade faktiskt ett par läderridstövlar med snörning, dragkedja bak och XL i skaftet, märket på stövlen var Subriac tror att det stavas så inte helt säkert. Köpte dem på Flädie rid och lantmangård. Tror att dom har någon sida på internät men j'kan tyvärr ingen adress.

Hoppas du hittar ett par stövlar

MVH Nova

Okej :)

Kollade runt lite på nätet och hittade dom (fick krångla ett tag med stavningen men kom tillslut fram till att dom stavades Soubirac), ska kolla om det finns något återförsäljare här i närheten :banana:

Senast ändrad:

Stenbergs läder har stövlar från 32-44cm i vad, och 44-54 cm höga hemma på lager. De kostar 2995-4875 beroende på modell. Bredare/smalare/större går att specialbeställa också, det kostar inget extra tror jag men kan ta lite tid. De har dock inte dragledja, men högra läster så man kan komma ner i dem trots höga vrister. De har också rectilinge's stövlar med dragkedja upp til XL. Jag vet inte hur pass stor XL'en är tyvärr.

Okej, ska gå dit och kolla någon dag. Ska ändå köpa en ny sadel, Kieffer, och dom har ju ganska många där :D jobbar du där? Jag tänkte eftersom du vet så mycket om storlekarna :p

jo, jag jobbade där i ett halvår, innan jag började plugga så jag har fortfarande en hel del av deras sortiment i huvudet :p
Har två par levadstövlar själv, är hur nöjd som helst. Kolla om de har några av de bruna stövlarna kvar, de är värsta fynden! ;)

Hej.
Jag har små fötter och tjocka vader :D
Älskar mina Königs jag köpte för 10 år sedan på Hästbiten. Mina ben måttades och fram ur lagret kom ett par fina stövlar.

Vet ej vad modellen heter. Men stövlarna blir skönare för varje år.
Königs modellen jag har är ganska stela, men det gjorde också att dom är snygga även efter 10 år.
Det fulaste som finns är läderstövlar som hasar ner som benvärmare och blir för korta efter ett par år. :p

Rectilignes XL är liten !!
//Popeyes gamla kollega (men jag jobbar kvar på Stenbergs)

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
648
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 847
Senast: Squie
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första... 2
Svar
24
· Visningar
2 623
Senast: valy
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 168
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka