ridstövlar

sillys

Trådstartare
min kompis ska nu köpa ett par ridstövlar men har det inte lätt då hon har gansk stora vader och inte direkt långa ben :p

vet ni några märken som skulle fungera på henne:laugh:

krav:
svarta
läder/skinn
och hmm dem måste vara snälla mot plånboken:banana:

kom med förslag:d

Sv: ridstövlar

Det hela blir mycket lättare om hon mäter vidden och höjden hon behöver.

Sen kan hon jämföra med t.ex Soubirac eller Sarm här.

Senast ändrad:

kan fråga henne imorn
men vi har vart i 5 olika hästaffärer och vi har inte hittat nåt so passar när det sitter bra rund vaden är dem för långa och när dem är bra i längden är dem för trånga vid vaden:crazy:

det fanns bara ett märke(mountin horse) som satt någorlunda men det va inte direkt stövlar som man vill ha när man rider dress tävling

min dotter hade samma problem men hittade ett par på Hööks.
De var lite långa i skaftet men en kil- klack hjälpte upp det + att hon räknar med att de "sätter" sig lite.

okej vi ska väl åka dit nångång o kolla;) vi har inte varit hööks än så vi få hoppas att vi hittar nåt där:d

Königs är kanske inte de billigaste men jag vet att de har en modell som kostar ca 3000:- och mindre än så kan man nog inte räkna med om man vill ha ett par hyffsade stövlar. Königs syrr alltid upp efter mått så det är bara att gå till butik och mäta. Annars finns cavallo som har modeller som ligger på 2500-3500 och även där ar det bäst att mäta hos en återförsäljare.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 883
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 827
Senast: Ceta
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 479
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 915
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka