Ridutbildningar!

N

NiraK

Vad finns det för ridutbildningar man kan gå, främst med dressyrinriktning?
Jag vet att det finns Strömsholm/flyinge hippologen osv. men där måste man ha jobbat inom hästverksamhet samt gått tex. ridledarkurser osv. Det har jag inte gjort.. Dessutom måste man ha ämnen som tex. biologi osv. vilket jag inte heller har :crazy: :p
Så! Om vi bortser från hippologen/ridlärarutbildningen, vad finns det för ridutbildningar kvar? Finns det några? :crazy:
Jag har ju redan gått gymnasiet så utbildningar på gymnasienivå är ju inte aktuellt..
Jag skulle vilja gå en ridutbildning på kanske ett år och försöka utveckla min ridning.
Nån som har nåt tips?? Supertacksam isådanafall! :)

Nirak
 
wow vill också om du hittar något så säg till coscos!!!!
har letat jättelänge men har inte heller läst biologi eller natur B så då skiter de sig...
 
åk till tyskland en tid och jobba hos en duktig dressyrryttare. Det finns jobb där det inte är mockning som är det stora, utan ridning
 
jag har läst bilologin, men vád finns det då?
Jag letar främst i närheten av stockholm, har ju hästen här.
 
hippolog programmet på flyinge.. då mosste du ha::
biologi A eller natur B
matte B
svenska B
och 6 mån anställning på stall eller 4 mån praktig på ett godkänt ställe, eller ha gått häst gymnasium.. :crazy:
 
nä har inget mer tips än hippologen...
Men om manser det såhär...
Om du endast saknar biologin/naturkunskapen så är det ju bara att ta en intensivkurs (tar dygt2 mån)...
Antar att du ej gjort praktik...men du skrev ju att du ville förbättra din ridning osv...
Superbra tillfälle...hitta en BRA praktikplats så lär du dej massor..du kan ju stanna längre än den tiden man behöver för att söka t hippologen...
Jag var på minpraktikplats 10 mån...
 
som jag skrev ovan...ta en intensiv kurs (biologin eller naturkunskapen) tar endast två månader..
Och praktiken är ju ett ypperligt tillfälle att se om man fixar/trivs med att jobba med ett hästyrke...
Inte särskillt ansträngande för att göra något man vill sen enligt mig..
Om det skulle vara jobbigt hur ska det då bli sen när man ska jobba med det förhoppningsvis många år frammåt..
Man måste ju kämpa lite för att komma nånstans...även om det innebär mindre roliga saker ex..teoretiska ämnen..
men men endast min åsikt..
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Här sitter jag och vet varken ut eller in, är så ledsen och letar desperat efter en lösning eftersom jag precis har fått veta att jag...
Svar
13
· Visningar
1 457
Senast: Rhodugune
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 190
Senast: Wonna
·
Hästmänniskan Hej! Jag behöver lite råd,förslag och även skriva av mig lite. så den som orkar läsa allt är guld värd :bow: På skolan har vi så...
2
Svar
30
· Visningar
3 148
Senast: Gotthard
·
Islandshäst Hej! Jag har nu bestämt mig för att satsa på utbildning inom hästintresset för att i framtiden kunna starta egen verksamhet (efter...
Svar
1
· Visningar
1 778

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp