Riktigt smala bett

_Charlotte_

Trådstartare
Finns det andra tillverkare än Bombers Bits som gör bett som inte är mer än (max) 10 mm i diameter?
Jag har försökt leta lite men hittar bara tjockare bett...

Varför vill du ha ett så himla smalt bett? Jag vet att en del hästtandläkare rekommenderar det men jag har bara hört om 1 häst som gillat det av väldigt många..
Jag har försökt på mina och de blir bara dissade, dyrt var det med!

Varför vill du ha ett så himla smalt bett? Jag vet att en del hästtandläkare rekommenderar det men jag har bara hört om 1 häst som gillat det av väldigt många..
Jag har försökt på mina och de blir bara dissade, dyrt var det med!

himla smalt är det inte, har en ponny med liten mun som visar tydligt att hon inte trivs med för tjocka bett. Tänkte därför prova 10 mm på henne eftersom det verkar vara ungefär vad som ryms.

Hade ett sto med liiiten mun, smala bett var det som gällde (eller inget alls).
Bombers var bäst, myler ledde oss på rätt väg.
Sen så hade Börjes ett smalt, något anatomiskt format, tvådelat och i sötmalm. Vet dock inte exakt hur smalt det var, men förutom Bombers bit var Börjes bett favoriten :)

Små ringar får man på köpet med bridongbett.
Jag har ett 10 mm tredelat från Hööks till min som vill ha SMALT bett.

@DarkInNight Ja, jag hittade också det bettet :) Lika billigt som en förmiddagsfika i stort sett, så det kan jag ju köpa och prova även fast det inte är helt det bett jag är ute efter eftersom jag helst vill ha tredelat :)

Mitt pessoa magic är smalt med stora ringar. Det var det enda bettet som min lilla ponny gillade. Kolla på det. :)

Hansbo har vanliga också som är så smala alltså med vanliga stora ringar, har deras tredelade mässing till en av mina.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 218
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
519
Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
245
Senast: Jeps
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka