RinghjälpRinghjälp

Ciindy

Trådstartare
Förlovningsdags ♥
Jag har hittat ringen i mitt liv, älskar den helt enkelt och kan inte tänka mig nått annat efter att ha sett denna. Problem uppstår eftersom jag och min karl vill ha ringar som liknar varandra. Inte nödvändigtvis exakt likadana men gärna lite lika varandra i alla fall.

Vi har hittat en liknande på samma sida som min men som inte föll sambon i smaken då den var för feminin. Sen har vi kikat runt överallt men känner inte att någon passar så där perfekt. Det är då man tar hjälp av bukedetektiverna :-)

Min ser ut så här:http://www.glamira.se/m/glamira-ring-audrey-90247.html
Ska ha den i vitt guld och med ljusblå eller lila stenar.

Hjälp?
Och hur jag lyckades ge tråden dubbla rubriker har jag ingen aning om... ;-)
 
Förlovningsdags ♥
Jag har hittat ringen i mitt liv, älskar den helt enkelt och kan inte tänka mig nått annat efter att ha sett denna. Problem uppstår eftersom jag och min karl vill ha ringar som liknar varandra. Inte nödvändigtvis exakt likadana men gärna lite lika varandra i alla fall.

Vi har hittat en liknande på samma sida som min men som inte föll sambon i smaken då den var för feminin. Sen har vi kikat runt överallt men känner inte att någon passar så där perfekt. Det är då man tar hjälp av bukedetektiverna :-)

Min ser ut så här:http://www.glamira.se/m/glamira-ring-audrey-90247.html
Ska ha den i vitt guld och med ljusblå eller lila stenar.

Hjälp?
Och hur jag lyckades ge tråden dubbla rubriker har jag ingen aning om... ;-)

Det vanligaste är väl att mannen har samma, fast utan stenar. Tycker han fortfarande det blir för feminint?

För annars hade jag kollat om den går att få utan stenar, alternativt tagit vita stenar och sett till att ha den "snurrad" så stenarna hamnar inuti handen.
 
Finns en helt utan stenar men han tycker fortfarande den är allt för feminin. Nu lutar de åt att de blir helt olika ringar för att vi har väldigt olika stil.
 
Andromedae: Soft ;)

Hade gärna gjort samma sak men är så rädd att bli blåst om det är "för bra för att vara sant" och är det e-bay vill jag ju så gärna fynda..
 
Han kan väl ha en vanlig slät ring i vitt guld? Det tycker jag absolut "passar ihop" tillräckligt mycket! Om han däremot hade något annat mönster eller färg på ringen skulle det ser mer udda ut.
 
Tack för svar allihopa. Vi låg vaken i sängen till halv fyra i morse och kikade ringar och det blev till slut en enkel ring i vitt guld med mindre ingraverade mönster På framsidan. Båda ska ju förhoppningsvis ha ringen resten av sitt liv och som ni säger så är det i det läget inte bra att kompromissa om vad man tycker om.

Nu känner vi oss båda mycket nöjda i alla fall :-)
 
Vilken fin ring :love: förstår att du blev käär!
Härligt att ni hittat hans ring också nu och att ni båda är nöjda :)
 
Jättefin ring :)

Skönt att ni hittade något som han också gillade. Jag och min sambo har helt olika ringar, jag valde den jag ville ha och han valde en som han tyckte om.
Vi hade inte alls passat i varandras ringar, det hade blivit helfel.
 
Hej!

Jag och sambo har liknande men inte samma ring. Jag har en smalare med diamant i, han har en bredare utan sten. Samma vågmönster på båda. Jag hade aldrig fått plats med en så bred och platt ring på mitt finger och hade han haft en lika smal som jag har hade den försvunnit på hans finger (utöver att den också hade varit evigt borta den gången han tappade den i vattnet på Rhodos).

Vi är toknöjda med våra liknande, men olika ringar :-)

/Lavinia
 
Förlovningsdags ♥
Jag har hittat ringen i mitt liv, älskar den helt enkelt och kan inte tänka mig nått annat efter att ha sett denna. Problem uppstår eftersom jag och min karl vill ha ringar som liknar varandra. Inte nödvändigtvis exakt likadana men gärna lite lika varandra i alla fall.

Vi har hittat en liknande på samma sida som min men som inte föll sambon i smaken då den var för feminin. Sen har vi kikat runt överallt men känner inte att någon passar så där perfekt. Det är då man tar hjälp av bukedetektiverna :-)

Min ser ut så här:http://www.glamira.se/m/glamira-ring-audrey-90247.html
Ska ha den i vitt guld och med ljusblå eller lila stenar.

Hjälp?
Och hur jag lyckades ge tråden dubbla rubriker har jag ingen aning om... ;-)


hej! hur gick de för er med beställningen från glamira?
jag vill med beställa därifrån men vågar inte då man måste betala först. är du nöjd med ddin ring? storleken stämde?
 
Ja men eftersom detta är ett tysktalande och man ringt dom varje dag i 2 v utan att få kontakt med dom så vill man gärna veta om andra beställt:). Så man inte blir blåst:)
 
Ja men eftersom detta är ett tysktalande och man ringt dom varje dag i 2 v utan att få kontakt med dom så vill man gärna veta om andra beställt:). Så man inte blir blåst:)

Man = du, antar jag?

Om du googlar "Glamira omdöme" får du massor av träffar.

Om det är priset som styr så är det nog ärligt talat bättre att värdera om. Designen kan du få av vilken guldsmed som helst. Jag köper hellre mina smycken från min guldsmed så att jag kan visa vad jag vill ha och vet att ingen utnyttjas eller blir blåst.
 
Vi beställde våra vigselringar från glamira och vi fick dom inom lovad tid och kvaliten var bra på ringarna. Vi behövde inte returnera eller byta storlek på ringarna.. Klart är det svårare att beställa genom nätet när det kommer till ringar men vi blev inte besvikna iaf.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp