Rolig kuriosa - Amningshjälpen

Ninnurur

Trådstartare
Mina föräldrar renoverar just nu sitt hus och en dag när vi står i vardagsrummet och pratar, jag har min nyfödda dotter på armen, så säger mamma; "Vet du att Amningshjälpen startades här inne?" :) Ballt va? Min mamma var med och drog igång det där!

Om man läser på Amningshjälpens hemsida, historik, så nämns namnet Berit Hagekull. Berit och mamma köpte huset (som jag just nu befinner mig i) tillsammans för drygt 40 år sedan och de hade ett mindre kollektiv här. Nu vid renoveringen så har vi ju tömt alla hyllor och lådor som stått orörda i decennier och då har en del material från Amningshjälpen kommit fram. Om mamma inte vill behålla det så ska jag kontakta föreningen och se om de är intresserade :)

Jag ville mest bara skryta lite och säga att jag är otroligt stolt över min mamma och hennes vänner vars initiativ har hjälpt så enormt många barn och mammor genom åren! :bow::bow::bow:
 
Sv: Rolig kuriosa - Amningshjälpen

Ja det är verkligen en toppenbra förening! Jag visste att mamma varit engagerad i den men inte att den bildats här :) nu äter dottern som ett skolboksexempel så just jag behöver inte hjälp, men tänk vilken tur jag haft annars!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp