Roligt på instagram

Silver Girl

Trådstartare
Jag är ganska ny på instagram och vill gärna ha tips på konton att följa. Förutom mina vänner såklart.

De jag hittar hittills och gillar är t ex national geographic, Mattias Klum, the awkward yeti, Kolmården och några muséer. Samt några golden retrievrar och andra hundar.
Gillar inte de som lägger upp för många bilder varje dag, då blir det för mycket och jag tappar intresset och bara scrollar förbi. Helst inte sådana som gör reklam eller främst vill sälja saker.

Vilka följer ni och varför gillar ni dem?
 
Du vet väl att du kan gå in på sök-funktionen och få fram massa olika bilder/konton? Det står sen längst ner om de kom fram pga att de liknar konton som du interagerar med eller om det är för att ni har många gemensamma vänner. Tänker att där har du ju en stor chans att hitta liknande konton som du redan gillar liksom. :)

(har i övrigt inga tips på konton då vi nog har olika smak, men det är så jag hittar nya roliga att följa :))
 
Tack för tipset, men det har jag sett tidigare och börjat följa några varav jag sedan avföljt de flesta för att de antingen bildbombar eller är så lika de jag redan följer att jag inte tycker de tillför något nytt.

Jag vill gärna också hitta något lite annorlunda men kul som jag inte tänkt på att söka efter och som kanske inte direkt har koppling till det jag redan följer.
 
Jag följer ganska klassiska "9gag", sedan "sarcasm_only" som är väldigt hög igenkänningsfaktor för mig :laugh:, minus dock för att det dyker upp reklaminlägg ganska ofta också... "villfarelser" gillar jag också! "assholesonline" och "supersnippan" har feministiskt tema.

Annars är det mest (förutom vänner) ryttare och andra idrottsprofiler, hästfotografer, artister, skådespelare, p3-program, några fankonton som lägger upp scener från favorit-tv-serier osv...
 
middleclassfancy är mitt favoritkonto just nu. Det ironiserar över den vita amerikanska medelklassen på ett skitroligt sätt. Mark Hamill måste man följa om man är ett star wars-fan (ja man MÅSTE faktiskt).
Konton som t ex kvinnohat (är vilande just nu) och klasshat gillar jag för att man får insikt om viktiga ämnen i "bite size". Serietecknare följer jag ett helt gäng, både etablerade och de som kämpar för att kunna leva på sin konst. Dessutom följer jag i perioder sånt som jag vill hjälpa min hjärna att normalisera, t ex modellen Tess Holiday som jobbar med "fettaktivism".

Jag hittar alla konton genom att slöscrolla på sök när jag har tråkigt. Då och då hittar man nåt som är värt att följa.
 
Om du gillar söta djur :angel::
Wallythewelshcorgi
Hankthebasset
Tintin_the_squrriel
Umgiva
Welliebuns
Alfie.and.biscuit

Annars vill jag slå ett slag för fotografiska. Många härliga bilder och man kan hitta nya favoritfotografer. De har en ny gästfotograf varje vecka.
 
Celestebarber är skitrolig
Om du gillar Mattias Klum kan jag rekomendera national geografic @natgeo.
Women_ofhistory lägger upp en del intressanta poster.
 
Några som jag följer för att jag tycker att de är roliga:
theoatmeal
jonas.gardell
backmansk
kronlofbianca
tramsfrans
yourshittyfamily
lilla_berlin
tindernightmares
 
Mitt bästa konto: thegaybeards
Jag gillar inte ens skägg egentligen, men jag blir så himla glad av dem :D

Och morgonpassetip3, srpp3, p3nyheter pga älskar de programmen och bra med lite koll på omvärlden.
 
Vilka följer ni och varför gillar ni dem?
Jag följer Nevnarien, Ryttarinspiration och en massa vänner. Nevnarien följer jag för att hon tar så himla bra foton, har träffat henne och gått exakt samma utbildning. Haft henne som en förebild för vart jag vill komma om jag någonsin får tummen ur.
Ryttarinspiration för att vi var på en föreläsning och det är sjukt bra peppning, även om man inte håller på med hästar. :up:
 
Jag följer i princip bara vänner och folk som har likadana hundar som mig :angel:
De få andra jag följer är Supersnippan, Hejhejvardag och några bilrelaterade konton som inte är så roliga.

Gillar man fantastiska hästfoton så rekommenderar jag Equinebywengdahl.
 
Jag följer mest skidåkare, veganer och lite frilufts- eller äventyrsrelaterat. För träningsinspiration följer jag "elsypelsy", helt fantastisk kroppskontroll och styrka.
 
Mitt bästa konto är Argabibliotekstanten, älskar henne :love:

Fler av mina offentliga favoritkonton
Uddaveckor (samma bild olika bildtexter)
Tegelbiten (fina hus från hemnet), el_granero (serietecknaren Sara granér)
Gundesvansomindian (sjukt roliga bildmontage som jag får ge @Ceta cred för att jag ens följer)
lilla_berlin (serien)
whatwouldernstdo (bilder och citat med Ernst Kirshteiger med roliga bildtexter till)
Dinovember (leksaksdinosaurier)
Boktitelpoesi
Wumo
Thecompletefarside

Och så följer jag ett gäng konton som är hundrelaterade där typ 90% är Golden retrievers :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 460
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp