Röntgenförändring i kotan!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare underbarast
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 952
U

underbarast

Min häst har en förändring i vänster framben i kotan. Har någon nån erfarenhet av detta? Isf berätta allt ni vet.

Sv: Röntgenförändring i kotan!

Min häst har en broskförändring i en kotled och snubblar med ryttare - kan inte ridas mer. Har din häst några symptom? Ibland påverkas inte hästen alls av sånt här, i vissa fall fungerar ridning rakt fram och i en del fall är hästen så halt att den avlivas.:crazy:

Sv: Röntgenförändring i kotan!

Det beror på var förändringen sitter. Sitter den i leden eller bara i själva kotbenet utan att störa leden?
Det bästa är ju att prata med vettarna som har bilden.

Liknande trådar

Hästvård Min häst har en - enligt MR relativt lindrig - skada på ett ligament mellan hoven och kotan (sneda kollaterala sesamoidligamentet). Har...
Svar
14
· Visningar
1 123
Senast: Hellas
·
Hästvård Har ni erfarenhet av lymfangit där ni inte hittar något sår på 5 dagar men benet är som en stolpe, på kvällen på 5e dagen har det... 10 11 12
Svar
237
· Visningar
20 501
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet... 2
Svar
25
· Visningar
1 626
Senast: jemeni
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka