Rottweiler och stammar

cowgirl81

Trådstartare
Hej undrar vilka stam eran rottis har och vad för stam tilltalar er. Jag och sambon har nu äntligen bestämt oss för att det blir en go rottis som ska flytta in. Valparna föds i slutet av Augusti. De är av tysk stam.
 
Sv: Rottweiler och stammar

Vilket land hunden/dess förfäder kommer ifrån tycker jag inte spelar så stor roll, men ska jag vara ärlig så aktar jag mig lite för "jugge-hundar"... De ska ha presterat nåt utöver det vanliga då.
Annars så gillar jag små/normalstora rottisar med inte alltför grova huvuden, de ska vara anpassade för brukset men självklart vill man ha en bra exteriör och en hund som är trevlig att titta på. Bra MH:n flera generationer bakåt, gärna med plus på alla egenskaper, skottfasta.
Jag ser gärna att majoriteten av hundarna i stamtavlan har någon form av meriter, TJH (FM) är ett plus i och med att det är mitt mål.

Våran rottis skulle jag nog säga är svensk-norsk, båda föräldrarna har meriter i bruks och utställning och MH:n som jag gillar, mormor var TJH.
 
Sv: Rottweiler och stammar

Jo dessa valpars föräldrar är högt meriterade och har avlagt mh-test och även stadstestet där de går i städer och utsätter hunden för diverse saker. Båda har godkännt där. Stammen på mammans sida har vunnit mycket lydnad och i utställningsringen. Stammens på pappans sida har jag inte så mycket koll på då han kommer från tyskland och jag inte har träffat han.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Hej...Ja vad skulle ni säga till någon som "bestämt" sig att hon vill ha sin 1a hund och det ska vara en Dobbis helst eller en...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
22 164
Senast: Brie
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 061
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 035
Senast: tuaphua
·
Hemmet Kom att fundera på det här med gillestugor, kanske för att vi har två stycken och att jag just nu sitter i en... Vad har ni för...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 024
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp