Rullig bak, men boots fram??

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Marshal
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 947
M

Marshal

Hej,
stoet startade idag, på värmningen tyckte kusken att hon var rullig bak så han ville ha på ett par boots fram, hade tyvärr inte tid att diskutera detta efteråt men varför boots fram? :confused:

/Cecilia

Är det i hopp om att hästen ska bli lite tyngre fram och däremed kännas mindre rullig bak?

Jag har själv stått vid ban-kanten och satt på boots fram på rullig häst, just före start. Men den hästen var inte fräsch och galopperade i loppet.

Varför inte kolla upp var det är som hindrar hästen från att trava rent?

Men det sa min hovslagare oxå,
när jag berättade att hon var väldigt
hoppig och rullig bak, då satte han
på tyngre framskor och så hade jag
boots fram, då fick hon bättre...
varför vet jag dock inte :D

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
806
Senast: Miingla
·
Hundavel & Ras Hej! Hämtade min tik från fodervärd för parning. Första dagen var de intresserade och han försökte hoppa upp på henne flera gånger men...
Svar
3
· Visningar
1 075
Senast: dobbis
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 648
Senast: Emuliiaa
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 013
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår