Rundkorall

Annie_92

Trådstartare
Är det fler här som håller på med det? Vore jättekul att få se lite bilder eller filmer när ni och era hästar tränar i rundkorall.
Vore även kul att höra lite mer om hur ofta ni använder den, era erfarenheter och åsikter runt hela rundkorallsgrejen, hur era hästar blivit efter ni börjat med det, positivt och negativt. Så fram med allt nu!:bump:
//Annie
 
Sv: Rundkorall

Jag har ingen rundcorall men en picadero (mindre, fyrkantig inhägnad) som jag övar ganska mycket i. Bland annat longering. Senaste grejen vi hittat på nu är att gå slalom genom koner, men jag står till en början 2 meter ifrån och styr Ella mot mig och bort från mig mellan konerna. Superkul, men grymt svårt :D
Det längsta avståndet jag klarat det från nu är 6 meter, men tanken är att jag ska kunna stå långt, långt bort och kunna styra henne hit och dit :p

Har lite bilder från första gången på länge som vi övade i picaderon. Det är verkligen svårt att hålla positionerna, och att vara tydlig och klar i språket, så ha lite överseende med det :angel:

http://www.pixbox.se/alb_show_id799503_page0.html
 
Sv: Rundkorall

Jättekul att se alla bilderna! Ella är ju så vacker så man smälter!:love:
Verkar svårt det där med konerna.
Hur länge har du haft Ella? Det är så man ser bara av att titta på bilderna vilket fint samspel ni har tillsammans och hur ni förstår varandra! :) Underbart att se.:bow:
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 281
Senast: Miiikaela_
·
Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 431
Senast: manda
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
1 858
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 346
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp