Rundsytt dressyrträns?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 3 034
L

Lord Owen

Jag är på jakt efter ett svart eller mörkbrunt, rundsytt (inte nosgrimman, den ska vara "platt", om det finns aachenrem eller ej spelar ingen roll), med silverspännen, strl full. Prislappen får vara runt 2000 kr.

Så, var får jag tag på detta? :d
Har en bild på vad jag söker, detta finns på Skara Hästsport men det kanske finsn billigare varianter någonstans? :bump: Behöver inte vara exakt likt men.

os_münchen_xbred_swe.jpg

Sv: Rundsytt dressyrträns?

Köp ett rundsytt träns på Hööks, ca 700 kr. Visserligen är nosgrimman också rundsydd, men köp då en lös nosgrimma i svart ca 150 kr, det blir MYCKET billigare. ;)

Det rundsydda är bra( har ett själv), men jag förstår varför du vill ha en annan nosgrimma, den kan upplevas lite "skarp". Annars är det jättebra med rundsydda sidostycken och pannband. Tyglarna är också rundsydda, jättesnyggt!:banana:

Durin ox skrev:
Köp ett rundsytt träns på Hööks, ca 700 kr. Visserligen är nosgrimman också rundsydd, men köp då en lös nosgrimma i svart ca 150 kr, det blir MYCKET billigare. ;)

Det rundsydda är bra( har ett själv), men jag förstår varför du vill ha en annan nosgrimma, den kan upplevas lite "skarp". Annars är det jättebra med rundsydda sidostycken och pannband. Tyglarna är också rundsydda, jättesnyggt!:banana:

Jag ska titta, men jag är tyvärr lite skeptiskt till läderkval. på Hökks grejer. :crazy:

Mja, jag tycker bara den är så extremt ful när den är rundsydd. :p

...
Såg nu att Hööks tränset inte har rundsydda sidostycken, det vill jag ha så det var en nitlott. Tyvärr.

Fler?

Senast ändrad av en moderator:

Jag är lite nyfiken på det här tränset :) Ser fint ut till ett rimligt pris. 498 kr hos T&A:
resize.jpg

Dressyrträns Classic

Här är några exempel:

Rundsytt Hubertus Classic
thtrans.JPG

Pris cirka 1300 kr inkl. tyglar

Döbert har snygga rundsydda träns, hittade ingen bild nu...

Och så det som nämndes i förra inlägget:
Dressyrträns Classic rundsytt med vävribbtyglar
resize.aspx

Pris omkring 450 kr

Passiers :love:
1060320g.jpg

Dyrt, cirka 5000 kr, men var tvungen att visa det...

Annars tycker jag detta är snyggt. Passier, dock ej rundsytt
1050331g.jpg

Pris cirka 1300-1400 kr

Tränset som du visade på bild (schumacher) har jag ett likadant, fast som kandar och det är ett jättefint märke det också.

Senast ändrad av en moderator:

Var kan man få tag på Hubertus tränset? Tänkte om det kanske skulle kunna gå att hitta på Globen i helgen. :D

Passier var ju bara :love: men lite smått onödigt när jag mest ska ha det på sommaren (rundsytt går inte ihop med en häst som ser ut som en get på vintern). Dessutom lite väl dyrt. Men fint!

Det där för 450 kr tyckte jag var "för billigt", kvalitet?

Ja, det är jättefint det jag satte in bild på, det skulle jag gärna köpa och hittar jag inget annat så gör jag nog det. Skara Hästsport som säljer det kommer ju till Globen. :)

Jag gillar Hubertustränsen och du har ju fått tips om det nya rundsydda Hubertustränset jag tänkte rekommendera, längre upp i tråden. Jag tycker det är bra kvalité på lädret, och det är mjukt och smidigt. Jag gillar Hubertus skarpt! :love:

Det finns bl.a. hos HENRIKSSONS RIDSPORT www.henrikssonsridsport.se , hon som har affären är jättetrevlig, mitt tips är att du ringer till Henrikssons i morgon eller så och ber att hon plockar med ett sånt Hubertus du söker i din storlek osv. så att du kanske kan köpa det där. Det är ju sällan som ridsportbutikerna har möjlighet att ta med sig hela sortimentet på mässor o dyl...

Tack för det! :)

Jag mailade Henrikssons nu och om jag inte får svar före jag far imorrn så ringer jag på dagen. :) Verkar ju super. Men om de inte har det inne får jag väl leta efter annat.

måste bara påpeka ang det där med hööks rundsydda gold medal träns..

Min medis har ett sådant och det är jätte bra kvalitet på det enligt mig, håller med om att det kanske inte är det snyggaste med rundsydd nosgrimma :smirk: måste även säga att det är visst rundsydda sidostycken på den tränsmodellen..

lycka till hoppas du hittar något bra och billigt // TheZ

tänkte bara berätta att jag köpte mitt rundsydda träns för 520 kr.. det är hansbo som har dom.. en butik tar enkelt hem det åt dig.

försökte hitta det på deras hemsida.. men det finns iaf i ett reklamblad som de har på butiken.. equestrian & pet eller nått liknande.

LadyLusifer skrev:
tänkte bara berätta att jag köpte mitt rundsydda träns för 520 kr.. det är hansbo som har dom.. en butik tar enkelt hem det åt dig.

försökte hitta det på deras hemsida.. men det finns iaf i ett reklamblad som de har på butiken.. equestrian & pet eller nått liknande.

Det är samma som vi skrivit om ovan. Finns på Tahorseware t ex, kostar där 498 kr tror jag.

Hur är det förresten i kvalité etc? Jag har bara sett det på bild...

TheZ skrev:
måste även säga att det är visst rundsydda sidostycken på den tränsmodellen..

Är inte säker på om jag tittade på GM tränset, men det jag tittade på såg inte ut att ha rundsydda siostycken iaf. Fast det var lite svårt att se också.

Nu har ni fattat helt fel - rundsydd nosgrimma är ju skitsnyggt. Fast det kräver ett smäckert huvud och inte ett gethuvud. Breda nosgrimmor känns helt passé.

Hööks rundsydda träns är i engelskt läder och av godkänd kvalitet. Tyvärr envisas dom med att ha vävribbtyglar till sina träns.

Elektron skrev:
Nu har ni fattat helt fel - rundsydd nosgrimma är ju skitsnyggt. Fast det kräver ett smäckert huvud och inte ett gethuvud. Breda nosgrimmor känns helt passé.

Rundsydda nosgrimmor är bara snyggt på -som sagt- smäckra huvuden, min häst har inte ett sådant (cob-typ, ganska grovt och kort) så då passar en normalbred nosgrimma bättre, det får hans huvud att se lite smäckrare ut. Och get, det är han bara på vintern då jag inte klipper huvudet och han får rätt långt skägg. :angel: Då skulle inte en rundsydd nosgrimma ens synas. Smaken är som baken.

confetti skrev:
funderat på att beställa ett handsytt?:d

Hur menar du nu? :confused: Hänger inte med riktigt.
Hittar jag Hubertus Classic på globen så köper jag det annars blir det nog det som jag postade bild på i första inlägget. :d

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 382
Utrustning Ja, det finns ju lite överallt men inte det jag vill ha :( Är på jakt efter ett helt rundsytt, dvs utan den där hemska blaffiga breda...
Svar
11
· Visningar
2 317
Senast: Daredevil
·
Utrustning Ibland bevaras ens drömmar.... Så blev det i mitt fall .... igår! För att göra en lång historia kort; Som den pryltokiga... 2
Svar
26
· Visningar
4 543
Senast: Nominous
·
N
Dressyr letar nytt dressyrträns till pållan :) har sökt runt på både buke bland gamla trådar och på affärers hemsidor men behöver lite hjälp...
Svar
9
· Visningar
1 441
Senast: Nellie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka