Sv: Rygg?

du sadlar kanske för långt fram? min häst har sadelläget långt bak och om man sadlar för långt fram så släpper den bak alt hamnar i bakvikt.

Ska testa sadla längre bak, sadeln åker faktiskt bakåt ibland, men trodde det var för han är bred över manken.:)

Endera är sadeln för svängd eller för bred när den lättar bak. Eller så är det nåt annat fel på passformen.

Får nog boka tid igen hos sadelutprovaren, han är 6 år nu och det är ngt år sen jag var där han har nog ändrat ryggen... Tråkigt att leta sadel igen men nödvändigt.:)

Liknande trådar

Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 629
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag är helt novis när det gäller sadlar och kommer att ta hjälp av kunniga människor när jag ska köpa en ny sadel till min nya...
Svar
0
· Visningar
450
Utrustning Hej! Jag tar tacksamt emot tips på hoppsadel som kan passa min häst. Jag rider huvudsakligen dressyr men vill ha en hoppsadel för...
Svar
0
· Visningar
683
Utrustning Hej alla! Jag har nu förgäves försökt hitta en sadel som skulle kunna passa min gamla häst och undrar nu om ni har några råd till vad...
Svar
0
· Visningar
523
Senast: lett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka