Sv: ryggar
Jo, tack.

Då är jag inte blind. Jag har inte fått analysen på hösilaget än. Hösilagebonden, har kört på hö till sina hästar ända till nyligen och har inte hunnit få analysen själva än.
Förra vintern började jag på lucern och senare på vintern lade jag till soja i stället och fram i april, gömde hovslagaren sojasäcken för mig...
Så, jo. Jag känner att det är något som inte stämmer just nu. Jag är trött i kroppen, tack vare alla väderomslag, så ridningen är si och så just nu. Och damen är mest framåt, för närvarande... *harkel* Jag ska försöka hitta en transport att låna någon dag i veckan, så jag kan ta oss till ridhus.
På AR-kursen förrförra helgen kändes allt i stort sett pest och pina. Så jag har skrittperiod med ett eller två halvtimmespass per dag för att jag ska orka, med tanke avslappning för närvarande förutom på söndagarna, då stallgänget ridit ut på långtur i skritt och pyttetrav, där underlaget tillåtit.
Hästarna kommer få hö i hagen om förmiddagarna nu och då brukar det bli lite skillnad direkt, eftersom jag ändå inte drar ner på hösilageransonen. Utan hon får så mkt hösilage hon orkar äta, förutom helhavre och mineraler. Men det blir till att peta till lucern, nu också.
/IH