Ryggproblem, desperat….

Jag hade liknande besvär i SI-lederna (som inte ens lirar i Korpen jämfört med vad du beskriver) men jag var tvungen att gå till kiropraktor eller naprapat minst var tredje månad för att rätta till eländet, trots att jag tränar rätt allsidigt (yoga och cykling + ridning). Ingen sjukgymnast på VC hade några idéer om hur jag skulle kunna komma ifrån det.
Till slut blev jag less och tänkte att någon annan borde väl kunna tipsa om vilka muskler jag borde träna för att få bukt med originalproblemet. Hade gått förbi en skylt med en nyöppnad OMT-fysioterapeut (vidareutbildat inom Ortopedisk Manuell Terapi) och kontaktade henne,
Vilken grej!!! :love:
Jag fick enkla övningar som gav mig galen träningsvärk och verkligen hjälpte, så efter tre besök hos henne (med träning hemma däremellan har hållit dem i skick sedan dess, har nog bara behövt "knäckas" en gång vartannat år!
Jag googlade lite snabbt och det verkar finnas en klinik i Ängelholm med steg 3 OMT-utbildat fysioterapeut.
Heter som staden men stavas med E. ;)
Kan ju vara idé för dig att testa medan du väntar på remisser osv.
 
Men han har ingen teori om varför det blir så? Har du frågat?

Att det knäpper behöver inte vara dåligt. Det kan vara en lättare låsning som släpper. Det händer för friska i alla möjliga leder.

Om inte Lund är för långt bort så finns en väldigt duktig Kiro som är utbildad enligt Gonstead-metoden. Han är jättebra på att få knepigare fall att "hålla längre" så att säga.
Eventuellt kanske han kan remittera vidare om du inte får vettig läkarkontakt på annat vis.
Det lät intressant för någon som mig som bor nära Lund, vill du skicka PM?
 
Jag bor i nordvästra Skåne och har precis fått göra en MR på helgmottagningen i Malmö.
Jag hade en väldigt bra läkare i Klippan som skickade remiss till röntgen 2019 och sen vidare till ortoped, som i sin tur ansåg att ryggen är för dålig för nån form av operation så det rann ut lite i sanden men nu fick jag stora besvär igen och ville ha samma läkare men han hade tydligen gått i pension men så fick jag en ny läkare som var minst lika bra på lyssna, och hon skickade direkt remiss till röntgen och sjukskrev mig utan att tveka.
Jag har långvarig problematik i ryggen, dels spinal stenos, ett diskbråck i ländryggen som aldrig kan läka ut då disken inte existerar längre, och sen haft flera känningar på andra diskbråck genom året och nu igen då och denna gången hoppas jag på steloperation av den nivån som aldrig kan bli bra på egen hand.
Men min sjukgymnast tipsade om Aleris i Ängelholm, så när jag får röntgenutlåtande kommer jag kontakta dom.

Hoppas det löser sig! Överdriv dina symtom om du inte tas på allvar.. det fick jag göra i början när första läkaren för många år sedan sa att jag bara hade lite dåliga muskler i ryggen, vilket sjukgymnasten inte alls höll med om.. Den gången tog det 9 månader innan jag fick röntgat ryggen och när hon kollat på dom plåtarna sjukskrev hon mig vääldigt länge, sammanlagt var jag då sjukskriven 2 år.. Hon lär nog lyssna bättre på sina patienter framöver..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 107
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Min sambo har, sedan han var liten egentligen, haft mer eller mindre ont i framförallt sitt ena knä. Han var hos läkare som yngre (i...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 049
Senast: Wembley
·
Kropp & Själ Har haft problem med mitt knä i säkert 7-8 års tid. Knäet kan vara helt bra i några månader för att sedan bli dåligt igen och då kommer...
Svar
3
· Visningar
1 047
Senast: Airforce
·
Kropp & Själ Jag har skev rygg och har alltid haft det. Jag har även alltid haft ont i ryggen, ibland har jag det bara, men av träning får jag nästan...
Svar
9
· Visningar
1 228
Senast: WS6
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp