Hundgalen

Trådstartare
Vi har tagit hand om en äldre hund, vars ryggrad liksom sticker upp en liten bit. Ca 1 dm, i början av den bakre halvan av ryggen. Han verkar inte ha ont, och rör sig obehindrat, kan det vara en gammal skada?
 
Vi har tagit hand om en äldre hund, vars ryggrad liksom sticker upp en liten bit. Ca 1 dm, i början av den bakre halvan av ryggen. Han verkar inte ha ont, och rör sig obehindrat, kan det vara en gammal skada?
Vad är det för ras? Är hunden i normalt hull?
 
Hade det varit min hund hade jag åkt till en veterinär för att kolla upp ryggraden. Den kan ha haft ett annat rörelsemönster som ung. Inte alltid hundar visar att de ha ont. Mina schäfrar visade ingen smärta, men min känsla sade att något var fel. Tur att det finns mediciner, inte bota men bättre livskvalité.
Bara ett tips, det behöver inte vara så med TS hund.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 456
Senast: Krumben
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 197
Senast: geting
·
  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 129
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 886
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp