Ryggsäcksrenässans!

26505_b18244bbba1bfb1a60ca9bf981c35ade.jpg
Här är min rygga som jag använder växelvis med väska. Den är speciell så tillvida att man packar den från sidan, som en väska, och den är styv i materialet så att man inte kan överpacka den. Mycket bekväma axelband! Haglöfs Corker heter modellen, finns i massor av färger och storlekar.
 
Jag använder alltid ryggsäck, det är praktiskt. Sen är jag inte typen som använder handväska... så "inte jag" liksom. Har två ryggsäckar från Fjällräven.
 
. Grön, med Fältbiologernas runda tygmärke påsytt över Fjällrävenloggan. Skylta med märken var det sista man ville göra i mina kretsar då, för 35 år sedan. Man sprättade gärna bort loggan från Fjällrävenjackorna också. Lite kul så här i efterhand. Alla visste ju att det var Fjällräven.

Så roligt :rofl: Det är ju precis lika fåfängt som att vilja flasha loggan.:D
 
Jag använder en svart/silvrig rygga från Osprey, ungefär som denna:

celeste_black_web.jpg


Får plats med tunga böcker, dricka, mat och dator för långa universitetsdagar, och den är inte otymplig.
 
Jag tycker Fjällrävens retroryggsäckar (Rucksack no 21) är jättesnygga men har ännu inte kostat på mig någon till mig själv. Kånken gillar många andra, men jag tycker de är rätt fula och dessutom oergonomiska.

Den där blev jag tvärkär i! Har problem med dragkedjor p.g.a. mina värdelösa fingrar och den där verkar helt perfekt, så nu är den beställd!

44031_f82dfe6e1d3f20799a558fb04364da61.jpg
 
Jag har en Dakine Lark Backpack i lila. Fack till dator, stort vanligt fack och ett mindre med småfack i. Breda, stoppade axelband. Perfekt skolväska som inte kostade många kronor. Tror jag köpte den för 200 på mediamarkt.
 
Jag köpte helt nyligen en svart variant från H&M som är helt ok, vardagsryggsäck. Vill man lägga ner lite mer pengar så kan jag tipsa om Herschel som gör väldigt snygga, lite retro-stylade varianter. Fick en mellanstor modell i julklapp av pojkvännen som är helt perfekt för weekend-resor och andra tillfällen där vardagsryggan är för liten och resväskan för stor. Snygg som tusan!
 
Hype har snygga ryggsäckar, om man törs. De har många med helt sjuka mönster, men också ett fåtal lite mer diskreta ryggsäckar :)
 
@Tassetass - avundsjuk! Jag måste nog göra slag i saken och köpa en jag också, jag har ju trots allt dregglat över dem i ett år eller mer! Kanske får bli en pushpresent till mig själv? :idea:
 
Jag har en mini-ryggsäck :) ! Vill inte ha något annat som handväska, men det kan vara knepigt att hitta... Denna hittade mina föräldrar i Italien:

 
Jag använder gärna rygga, just nu har jag en från Granit. Har väldigt sällan märkesväskor utan ser jag en som passar mig köper jag (jag ska ha "läs"platta, plånbok, telefon, kamera plus allt annat med mig till och från jobbet).

Har fått lite problem när jag använder axelremsväska då remmen gärna lägger sig på en eller flera nerver och jag ömmar från käken ut i axeln ungefär och får dessutom huvudvärk om jag använder väskan med alltför mycket grejer i (märkte skillnad efter att jag köpte plattan förra året, det blev liksom för mycket).
 
Vilka Bukare använder rygga? Jag kanske är helt bakom flötet men jag har fått för mig att rygga är någonting man hade i lågstadiet och i vuxen ålder enbart om man ska på hajk. Typ :D Därför har jag i flera år nu släpat laptop, böcker, block mm. i en datorväska med "rem" som man hänger över ena axeln och därmed blivit sne i kroppen, det är bökigt, tungt osv. Nu har min vän upplyst mig om ryggsäcken och dess fördelar så nu ska jag köpa mig en GENAST! Så jag kan promenera och cykla fram och tillbaka till plugg/jobb med allt material utan massa tungt bök och stök.

Jag vill ha en SNYGG RYGGA dock. Vad har ni för ryggor?

Jag har alltid ryggsäck, slutade med axelremsväska när min sjukgymnast upplyste mig om att den var ett bra sätt att förvärra ryggproblem. Jag har en Haglöfs tight när jag behöver bära lite tyngre och mer, men den är lite för stor till vardags. Inte jättesnygg för stadsbruk, men funktionell. Till vardags har jag en osprey cyber port 18 L, den är mindre, snyggare, och mer jobbanpassad. Funderade på en haglöfs corker också, som är jättefin och finns i fler färger, men jag valde bort den för att den var onödigt rymlig för mina behov.
 
Vilka Bukare använder rygga? Jag kanske är helt bakom flötet men jag har fått för mig att rygga är någonting man hade i lågstadiet och i vuxen ålder enbart om man ska på hajk. Typ :D Därför har jag i flera år nu släpat laptop, böcker, block mm. i en datorväska med "rem" som man hänger över ena axeln och därmed blivit sne i kroppen, det är bökigt, tungt osv. Nu har min vän upplyst mig om ryggsäcken och dess fördelar så nu ska jag köpa mig en GENAST! Så jag kan promenera och cykla fram och tillbaka till plugg/jobb med allt material utan massa tungt bök och stök.

Jag vill ha en SNYGG RYGGA dock. Vad har ni för ryggor?

Jag har haft mina grejor i rygga så länge jag kan minnas.... har en snygg svart från Svenska Karateförbundet ;)
 
Släpade tidigare runt på diverse axelremsväskor med tunga böcker i till och från plugg/jobb och kunde inte förstå varför jag fick ont i nacke/axlar. :banghead: Den här från Sandqvist har jag numera som jobbryggsäck.
10940988-origpic-061541.jpg

Snygg, tålig och bra med plats, inkl fack för laptop. Rejäla axelband så man orkar bära lite tyngd också. Perfekt för dagpendling.
 
Jag har alltid ryggsäck! Vägrar förstöra min kropp med axelremsväskor eller tygpåsar som andra envisas med. Då är jag hellre lite töntig :D Har en ganska trist sak men som är rejäl och fyller sin funktion. Viktigt för mig är att det finns både stora och små fack och gärna plats för vattenflaska. Breda axelremmar som går att justera för bra passform.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp