Ryktborste?

Russis

Trådstartare
Vad har ni för några? Vad kostade dom? Vart har ni köpt dom? Är dom bra?

Jag har tänkt köpa en ny ryktborste och har kollat på H**ks ryktborstar:
* Stubben (kan inte göra tyskt u eller y eller vad det nu är :p ) för 149 kr. Med trärygg och äkta svinborst. Jag har hört mycket bra om den, men vill gärna ha mer åsikter!!
* Natural Hair Body Brush, 169 kr. Tät borst i rent tagel.

Vet ni något om dessa? Är dom bra?
Vilken skulle ni välja? Eller har ni något annat förslag på ryktborste? Helst som finns att köpa på nätet eller Granngården (eller om ni vet någon värmländsk affär)?

Senast ändrad:
Sv: Ryktborste?

Vart har du hittat dom där billiga rycktborstarna :eek:

Min favorit rycktborste är en globus tror jag :crazy: som jag köpte på globen förra året 199 :love:

Jag tycker den bästa från Hööks var en dom hade förut, Borstiq Farm. Så bra! :love:
Du kan fortfarande hitta den i andra ridsportsaffärer.

Natural Hair Body Brush har ju läderstropp som man får skavsår av *aaaj*

Jag har Stübben-borsten och tycker den är kanonbra! Funkar både sommartid och vintertid och hästen blir inte elektrisk av den.

Jag har en klassisk (vet ej märke, tyvärr) med kort, tät tagelborst och läderband med spänne. Det är den sorten det måste vara, annars kan det likagärna vara... ;)

Så länge du utesluter allt vad syntetborstar heter så tror jag du blir nöjd. Och Hööks "jättedyra" (259:-) med gethår, den är alldeles för mjuk och långhårig att rykta ordentligt med. Den är mera en sista-putsen-borste...

Hööks Natural Hair Body Brush tycker inte jag ser så tät ut, men den kanske funkar bra ändå?

Jag har en svart som jag köpt på Börjes, kostade nog runt 60-70 kr. Längesen, men de har kanske kvar den än.
Den är jättebra, lagom mjuk o ganska korta strån så den tar stövet jättebra!

Sen har jag en dyrare oxå från Börjes, för typ 250 kr. I gethår el liknande. Den är mindre bra. Problemet är att den är alldeles för mjuk o har för långa strån, så hästen måste va jätteREN o ha KORT päls om den ska kunna ta bort ngt stöv över huvudtaget.
Jag använder snarare denna borsten som en dammborste, att ta bort det sista stövet med efter jag har ryktat. Typ istället för en handduk.

Det får nog bli en stubben för mej då.., den verkar alla ha bra erfarenheter av :) .

Tack för svaren allihop! :banana:

Liknande trådar

Hästvård Nån som har ett förslag på en bra ryktborste för ca 150-200 spänn? Den från H**ks "Natural Hair Body Brush" eller vad den nu heter, hur...
Svar
6
· Visningar
1 733
Senast: sanwan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna