Ryttare pausas från landslagsverksamhet efter missförhållanden

Svenska Ridsportförbundet har nu beslutat sig för att pausa landslagsverksamheten för en hoppryttare. Detta efter de missförhållanden gällande behandlingen av hästar och personal som har uppdagats i ryttarens verksamhet.
 
Någon som kan förklara varför reaktionerna från förbund etc är starkare för denna ryttare än för unghästryttaren? Det verkar ju vara liknande saker som hänt. Vad är det jag missat?
Hon är ju bästis med höjdare inom SvRF. Minns inte nu vilka poster de sitter på men finns i tråden på FB om henne.
 
Någon som kan förklara varför reaktionerna från förbund etc är starkare för denna ryttare än för unghästryttaren? Det verkar ju vara liknande saker som hänt. Vad är det jag missat?
Jag undrar detsamma! Allihopa är de personer som gör fel men de straffas helt olika.
 
Någon som kan förklara varför reaktionerna från förbund etc är starkare för denna ryttare än för unghästryttaren? Det verkar ju vara liknande saker som hänt. Vad är det jag missat?
Handlar det inte om att det finns tidigare avstängningar av ryttaren kanske medans det för unghästryttaren var något "nytt"? Kanske..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En elitryttare anklagas för att misshandla sina hästar, enligt Aftonbladet. Nu har Svenska Ridsportförbundet beslutat att han pausas...
Svar
0
· Visningar
239
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Med anledning av de uppgifter om missförhållanden gentemot hästar och anställda som publicerats i Aftonbladet den 11 mars, har Svenska...
Svar
0
· Visningar
165
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I en granskning gjord av Aftonbladet vittnar flera personer om våld och missförhållanden mot hästar – av en svensk elitryttare. Nu...
Svar
0
· Visningar
235
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En svensk hoppryttare på elitnivå anklagas för att behandla sina hästar illa. Flera hästskötare som har jobbat på hans stall vittnar om...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp